hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Förhandla ned priset på 1:a-klassbrev hos Posten?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96176
    Netprofit
    Deltagare

    Snabb fråga!

    Kommer snart dra igång en verksamhet där vi kommer skicka alla produkter som 1:a klassbrev. Alla produkter väger under 20g och det kostar enligt Posten att skicka 4,34 kr st.

    Kan man förhandla ned priset när man har stora volymer? Nu pratar jag om tusentals utskick i månaden.

    #124058
    Jeff
    Deltagare

    Jag tror nog du måste komma upp i de antalen du beskriver per dag för att de ska gå att förhandla – och tyvärr tror jag det är kört även då.

    Just Posten Meddelanden vet jag inte om det är någon som lyckats pruta något på priserna hos. Rätta mig om jag har fel.

    Posten Logistik har dock väldigt förhandlingsbara priser men då är det ju Paket såklart.

    #124060
    danielandersson
    Deltagare

    För att Posten övht ska få göra det för konkurrensverket så måste du komma upp i minst 500 försändelser per tillfälle.

    Då KAN du kanske komma upp i 5% rabatt, så det är ingen stora rabatt det snackas om.

    #125633
    kalsonger
    Deltagare

    Jag tror också det är svårt att få några rabatter från posten. Nu skickar jag inte så många brev, men har ställt frågan om den saken.

    #125645
    fotofyndet
    Deltagare

    Brevportot bestäms av Riksdagen och det är därför svårt att göra nåt på priserna, säger man från Postens sida. Tilläggstjänsterna däremot ska det kunna gå att göra lite på priserna på, om man har lite volym.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.