hej

Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Svea Web Pay vad tycker ni om dom?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96307
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag vet att det finns en del trådar om olika företag som säljer dessa tjänsterna, men nu vill jag verkligen veta allt om Svea Web Pay.

    Varför jag funderar på dessa är (vi använder oss av Klarna idag på faktura/delbetalning):

    1. Dom har bra priser anser jag och detta är såklart viktigt:).

    2. Hur deras support är mot mig som handlare är inte jätteviktig då jag tar allt detta med min hemsideleverantör så det är dom som får på huvudet oavsett :rolleyes:

    Vad tycker ni som använder detta företag?

    Vilka tjänster använder/använde ni av Svea Web Pay?

    Vi hade tänkt använda oss av kortbetalning, direktbetalning, faktura och avbetalning.

    #125233
    Kingston
    Deltagare

    Vi kör med Svea på Faktura och delbetalning och är väldigt nöjda.

    Kostar 295kr/mån men vi tecknade under en kampanj och fick första 6mån gratis.
    Dom tar också 2,5% i transaktionsavgift + 15kr i administrationsavgift.

    Dom lämnar dock bara 10dagar på sina fakturor till kunderna som jag tycker är lite snålt.

    Vi brukar få in pengarna på vårt konto 2dagar efter att en beställning är skickad.

    Till kortbetalning och banköverföring använder vi oss av Payson.

    #125236
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Gott jag tackar för informationen.

    Varför använder ni inte kortbetalning hos Svea istället för Payson?

    @Kingston 22345 wrote:

    Vi kör med Svea på Faktura och delbetalning och är väldigt nöjda.

    Kostar 295kr/mån men vi tecknade under en kampanj och fick första 6mån gratis.
    Dom tar också 2,5% i transaktionsavgift + 15kr i administrationsavgift.

    Dom lämnar dock bara 10dagar på sina fakturor till kunderna som jag tycker är lite snålt.

    Vi brukar få in pengarna på vårt konto 2dagar efter att en beställning är skickad.

    Till kortbetalning och banköverföring använder vi oss av Payson.

    #125240
    Kingston
    Deltagare

    Vi hade allting hos Payson från början eftersom dom inte tar ut någon månadsavgift utan endast 3% i transaktionsavg + 3kr på direkt bet och 19kr+moms vid faktura.
    Men dom saknar delbetalnings alternativet och vi hade en del strul med deras fakturabetalning mot prestashop.

    När kampanjen kom för svea gällde den bara faktura och delbetalning så då hoppade vi på den.

    Men man ska ju sälja en del för att det ska löna sig att gå över till svea med direktbetalningen också.

    #125241
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Gott då vet jag.

    @Kingston 22352 wrote:

    Vi hade allting hos Payson från början eftersom dom inte tar ut någon månadsavgift utan endast 3% i transaktionsavg + 3kr på direkt bet och 19kr+moms vid faktura.
    Men dom saknar delbetalnings alternativet och vi hade en del strul med deras fakturabetalning mot prestashop.

    När kampanjen kom för svea gällde den bara faktura och delbetalning så då hoppade vi på den.

    Men man ska ju sälja en del för att det ska löna sig att gå över till svea med direktbetalningen också.

    #125276
    Gillettedirekt
    Deltagare

    @Jimmy Öström 22331 wrote:

    1. Dom har bra priser anser jag och detta är såklart viktigt:).

    2. Hur deras support är mot mig som handlare är inte jätteviktig då jag tar allt detta med min hemsideleverantör så det är dom som får på huvudet oavsett :rolleyes:

    Vad tycker ni som använder detta företag?

    Vilka tjänster använder/använde ni av Svea Web Pay?

    Vi hade tänkt använda oss av kortbetalning, direktbetalning, faktura och avbetalning.

    Jag fick mycket bättre pris hos Svea än hos Klarna. Förhandlade visserligen inte mycket med Klarna då deras utgångsbud var löjligt högt med två års bindning och hög månadsavgift. Svea gav mig 0kr i månadsavgift och betydligt lägre kostnad per faktura. Jag har 14 dagar betalningsfrist för kunderna och får betalt efter 1-2 dagar av Svea.

    Supporten är oftast bra och snabb. Telefonsupporten är som alltid att föredra framför mailsupport, men båda funkar.

    Användargränssnittet i webbinterfacet är ok, inte mer. Det är ytterst spartanskt, men man lär sig hantera det. Detta borde de förbättra för att ge en bättre användarupplevelse.

    Jag använder faktura tjänsten.

    #125340
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Gott jag tackar för denna informationen.

    @Gillettedirekt 22392 wrote:

    Jag fick mycket bättre pris hos Svea än hos Klarna. Förhandlade visserligen inte mycket med Klarna då deras utgångsbud var löjligt högt med två års bindning och hög månadsavgift. Svea gav mig 0kr i månadsavgift och betydligt lägre kostnad per faktura. Jag har 14 dagar betalningsfrist för kunderna och får betalt efter 1-2 dagar av Svea.

    Supporten är oftast bra och snabb. Telefonsupporten är som alltid att föredra framför mailsupport, men båda funkar.

    Användargränssnittet i webbinterfacet är ok, inte mer. Det är ytterst spartanskt, men man lär sig hantera det. Detta borde de förbättra för att ge en bättre användarupplevelse.

    Jag använder faktura tjänsten.

    #125432

    Hallå gott folk,

    Vi är just i uppstart av vår webbutik och har ringt både Klarna och Svea, och för oss var det en enkelt val – Svea utan tvekan!

    Både prismässigt och framförallt bemötandet. På Klarna försökte de sälja sina tjänster genom att prata dåligt om Svea. Och så Svea sålde de på att det berättade och förklarade vad det kunde göra för oss.

    Vi har idag använt Svea för faktureringen för våra ”offline” tjänster och det fungerar alldeles ypperligt. De tar hand om allt.

    Rekommenderas.

    #125434
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Gott jag tackar för infon.

    Kan säga till alla att vi sagt upp vårt avtal med Klarna och signerar idag nytt med Svea.

    Vill även poängtera att jag gillar Klarna (min anställda ännu mer) och är supernöjd med dom och enda anledningen till att vi bytar är att det skiljer otroligt (nej inte lite utan OTROLIGT) mycket mellan vårt avtal med Klarna och Svea + att vi har pengarna efter en dag. Så för min del är det priset som fick mig att ”gå över sjön”.

    Jag återkommer och berättar hur allt gått med bytet (smidigt eller inte) och framför allt hur det funkar att använda (API osv borde inte är vara några konstigheter då Nordisk E-handel har detta färdigt).

    @williamhakansson 22565 wrote:

    Hallå gott folk,

    Vi är just i uppstart av vår webbutik och har ringt både Klarna och Svea, och för oss var det en enkelt val – Svea utan tvekan!

    Både prismässigt och framförallt bemötandet. På Klarna försökte de sälja sina tjänster genom att prata dåligt om Svea. Och så Svea sålde de på att det berättade och förklarade vad det kunde göra för oss.

    Vi har idag använt Svea för faktureringen för våra ”offline” tjänster och det fungerar alldeles ypperligt. De tar hand om allt.

    Rekommenderas.

    #125444
    Richie72
    Deltagare

    Hej Jimmy
    Bra tråd och det ska bli väldigt spännande att se hur du upplever bytet mellan Klarna och Svea.
    /R

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.