hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik DHL servicepoint-aviseringen krånglar

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96459
    Ankis
    Deltagare

    Hej
    Sista veckorna har några kunder hört av sig om var paketen är, inte många men ändå. Paketen är framme på utlämningsstället, men dhl har inte aviserat ???? 😡
    Det står aviserat på dhl multishiping, men kunden säger att de inte fått någon.
    Har fler haft dessa problem sista veckorna?

    Jag ska givetvis fråga dhl vad detta kan bero på.

    #126798
    bloggus
    Deltagare

    Nej, det har fungerat utan problem.

    #126800
    Parvelito
    Deltagare

    Det har fungerat ungefär som vanligt. DHL:s mail har en tendens att fastna i spamfiltren ibland, så därför brukar vi maila ut ett eget mail med kollinummer när vi skickar iväg paketet så kan de flesta kunderna själva hålla koll på sitt paket om aviseringen inte kommer.

    #126802
    iwona
    Gäst

    Jag hade faktisk igår en kund som eftersökte sitt paket.
    Det står aviserat på DHL multishiping men om kunden hade fått SMS eller inte kan jag inte svara. När jag hade ställt frågan till kunden om avisering hade inte fått svar – så jag misstänker att kunden hade missat SMS själv eller något liknande.
    Det har hänt mig att aviserings-SMS kommer inte till mig när min mobil är avstängt / urladdat.

    #126806
    Lubic
    Deltagare

    Just aviseringarna (SMS) hos DHL var en av anledningarna till att vi bytte till Posten.
    Skillnaden för oss var att DHL inte skickar brevavisering om man har valt SMS. Posten skickar två SMS och sedan en brevavisering, vilket gör att färre kunder missar att hämta ut sina paket. Vi hade ganska många returer med DHL där kunderna hade missat sina aviseringar/inte fått dem. Förhoppningsvis börjar DHL också med dessa brevaviseringar när kunderna har fått SMS och inte har hämtat ut sitt paket på en vecka eller liknande.

    #126809
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Tänk på att de flesta sms system fungerar som så att om telefonen varit avstängd när SMS et skickades ut så sparas SMS et i telefonsystemet bara en viss tid, max brukar vara i 48 timmar och har då din telefon varit avstängd längre än detta finns risken att SMSet inte finns kvar och att du alltså inte får det. Det orsakar en hel del sms som inte kommer fram

    #124895
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag har vid ett tillfälle krävt en spec lista på dom telefonummer som jag mailat in till DHL.

    Där var det XX som det inte hade gått ut SMS till och då sa jag att detta ska vi då få ett mail om.

    @Ankis 24071 wrote:

    Hej
    Sista veckorna har några kunder hört av sig om var paketen är, inte många men ändå. Paketen är framme på utlämningsstället, men dhl har inte aviserat ???? 😡
    Det står aviserat på dhl multishiping, men kunden säger att de inte fått någon.
    Har fler haft dessa problem sista veckorna?

    Jag ska givetvis fråga dhl vad detta kan bero på.

    #126838
    Magnus
    Deltagare

    Jag skickar alltid ett extra mejl med sändnings-nr och länk till servicepoint.
    Tyvärr finns det kunder som hör av sig när man har skickat faktura till dem pga outlöst paket.

    De påstår sig inte ha fått sms-meddelande eller mejl från mig.
    Ofta är det deras dotter som har beställt varan och de är då sura över att få en avgift att betala när de inte har hämtat ut paketet.

    Vet inte riktigt hur man ska hantera det problemet.
    Föreslår då att dela på frakt-avgiften, de flesta går då med på det.
    En del vägrar betala, då är det svårt att kräva in detta eftersom de bestrider att de har fått sms och mejl på sändnings-nr.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.