hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Hjääälp mig i djungeln!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96660
    Beatme
    Deltagare

    Söker en enkel websida.! Med möjlighet att växa i funderar främst på att
    köpa men även hyres är av intresse. Sidan ska självklart vara seo vänlig..!
    Snygg design inget överdrivet men i eget färgtema. Med snyggt designade menyer och egen logga!

    Funktioner jag vill ha på websidan!
    Slider
    Blogg
    Snabbkassa
    Flera produktbilder
    Leveranstid på varorna
    Posten som fraktlösning
    Topplista
    Kundunika priser
    Koppling till klarna eller sveawebpay
    Fri frakt över visst belopp
    Facebook gilla knappar
    Nyhetsbrev

    Är säkert fler funktioner som behövs men det där är mina måsten!

    Någon som har nåt tips på leverantör?

    #128798
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Här finns en himla massa system att kika på. Gå in på deras sidor och läs så ser du vad respektive system har. Jämför e-handelsleverantörer, e-handelsplattformar, webbutiker, e-butiker och e-handelssystem för e-handel

    Annars är en användning av funktionen sök i forumet och där användning av val av e-handelsplattform eller likande sökord ingen dum idé. Det har skrivit tonvis med information kring det ämnet tidigare, så där finns massor med matnyttigt att läsa

    #128811
    NO LINGO
    Deltagare

    Av din kravspec att döma tolkar jag det som att du är en helt nybörjare inom ehandel. (Vissa av dina önskemål har inget med pattformsval att göra). Föreslår att du börjar enkelt med någon av hyrplattsformsleverantörernas (puh vilket ord…) basic- eller freelösning för att testa dig fram och skaffa dig lite erfarenhet. Själv började som fullständig novis med Jetshop och är mycket nöjd med dem. Har två shoppar från dem idag, en mini och en professional.

    Ett allmänt råd är att fundera inte så mycket på ditt plattformsval utan mer på din affärsidé och ditt erbjudande. Det lätta är att starta ehandel, det svåra är att få fart på den :) Kanske kan du ha glädje av det som jag skrivit om här: http://nolingo.se/nyborjarens-guide-till-battre-ehandel

    Och som Katrin säger, ta hjäp av forumet :)

    #128822
    JohanK
    Deltagare

    Det är väl klokt att försöka välja rätt från första början, för det är dyrt och tidskrävande enligt mig att flytta en ehandel utan avbrott och seo förlust med korrekta redirects osv.

    #128843
    Beatme
    Deltagare

    Tack för svaren ja jag är nybörjar på ehandel. Men jag har tänkt att satsa på en framtida utveckling för mitt företag. Så att jag inte skulle vara noga i mitt val är inte ett alternativ…! Kanske utryckte mig lite dåligt gällande funktionerna har förståt att de flesta har dom funktionerna inbyggda men jag tycker vissa tar orimligt betalt så därför söker jag ett prisvärt alternativ som inkluderar det mesta!

    #128943
    Elin-BioLivs
    Deltagare

    Jag kör Prestashop som är opensource (gratis) och det finns väl dom flesta funktioner som du efterfrågar. Och om en opensource-shop har det så har nog de flesta det! Allt finns ju inte som standard, men det går ju oftast att välja till efter önskemål, ibland gratismoduler, ibland mot betalning.

    Det jag vill säga är att du nog kan få det du söker på väldigt många ställen! :) Kika runt i olika shoppar tills du hittar vad DU gillar.

    Själv är jag mycket nöjd med PrestaShop! Jag vill köra i liten skala och börja utan kostnader för webshoppen. Dessutom är den lätt att använda och jag tycker den är snygg!

    #128950
    basse1985
    Deltagare

    Jag håller med Elin.

    Prestashop är ett billigt alternativ. Det finns många riktigt fina teman som du kan ladda ner gratis och ännu fler fina teman som kostar pengar.
    Moduler för slider och alla de andra funktioner finns. Om de är gratis kan jag inte svara på. Men de kostar annars runt 50 euro.

    Jag själv använder just nu wordpress. Men är på gång med att byta till prestashop.

    #128951
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Fast bara för man är nogrann så förändras framtiden och ens värderingar på vad som är viktigt för ens hemsida och därav kanske den leverantör man valt ut som ”den bästa” helt plötsligt inte längre är ”bäst/mest rätt för mitt företag”.

    Så tänk efter mycket och länge och skriv ner vilka krav du även tror du kan ha om ca 3 år framåt i tiden.

    Mina krav jag hade för 1,5 år sedan är helt andra än vad jag har idag, tiderna förändras helt enkelt.

    @Beatme 26319 wrote:

    Så att jag inte skulle vara noga i mitt val är inte ett alternativ…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.