hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Halvautomatiska fraktsedlar DHL

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96767
    JohanK
    Deltagare

    Hallå!

    undersökte möjligheterna till ett automatiserat flöde med fraktsedlarna igår med dhl.

    Hittade ett annat intressant sätt som inte var lika dyrt som orderkopplingen är.

    Startkostnad 990:-
    Månadsavgift 100:-
    Inga andra kostnader tillkommer.

    Vad man gör är att man får exportera de ordrar som tillexempel ”behandlas” till en CSV-Fil och ladda upp den i multishipping – Klart.

    Detta låter riktigt intressant för oss att slippa knacka in alla namn och adresser.

    Någon annan som testat just denna?

    Ni kan läsa mer om ni loggar in på multishipping och klickar på tillval/integration.

    #129850
    fredde_r
    Deltagare

    tack för tipset :)

    #129856
    bloggus
    Deltagare

    Med ”aviseringsmail” så är man ett steg närmare att inte behöva Unifaun.

    Nja, men det är bara en del av varför man vill ha orderkoppling å andra sidan. Det som jag anser behövs är att man får tillbaka, på ett automatiserat sätt, även kollinummer …

    @JohanK 27425 wrote:

    Ni kan läsa mer om ni loggar in på multishipping och klickar på tillval/integration.

    Vad heter tillvalet? Apport Excel Importer?

    #129887
    JohanK
    Deltagare

    Japp helt rätt ang namnet.

    Ja helt automatiserat blir det ju inte, men att lägga in kollinummer kan jag ta. Ca 5 sekunder.per order

    #132615
    fredknaust
    Deltagare

    Hej!
    Jag heter Fred Knaust och är partneransvarig på Memnon Networks som byggt Multishipping till DHL, jag läste precis er tråd.

    Det går alldeles utmärkt att bygga en heltautomatiserad lösning, dock behöver man då använda sig av webservice och inte csv filer. Där finns lösningar både för att boka och skriva ut fraktsedlar helt utan att logga in i vår tjänst.

    Specar mm hittar ni här http://www.spedpoint.com/transnet/upload_testfiles.jsp?lang=en

    Månadskostnaden blir då 200 istället för 100 kronor

    #132633
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @fredknaust 30549 wrote:

    Hej!
    Jag heter Fred Knaust och är partneransvarig på Memnon Networks som byggt Multishipping till DHL, jag läste precis er tråd.

    Det går alldeles utmärkt att bygga en heltautomatiserad lösning, dock behöver man då använda sig av webservice och inte csv filer. Där finns lösningar både för att boka och skriva ut fraktsedlar helt utan att logga in i vår tjänst.

    Specar mm hittar ni här http://www.spedpoint.com/transnet/upload_testfiles.jsp?lang=en

    Månadskostnaden blir då 200 istället för 100 kronor

    Igår fixade jag till csv-kopplingen men det blir helt klart att gå över till detta istället. Tack för tipset och även för den bra och snabba supporten ni har.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.