hej

Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ny design. Ny plattform.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96821
    basse1985
    Deltagare

    Hej,

    Äntligen har jag fått till prestashop och den nya designen.

    Jag tar gärna emot konstruktiv kritik på allt från felstavningar till kodfel.
    Plattformen är som ni kanske ser Prestashop.

    Tack!

    #130345
    bloggus
    Deltagare

    Snyggt. Surfar runt lite. Bra Prestashop-utformning.

    – varför har du hemnummer obligatoriskt? Inte alla som vill uppge det väl …

    – design; jag skulle göra logon med png och genomskinlig till bakgrunden. Sedan skulle jag göra bakgrunden ”fixed” så hade man haft en snygg effekt vid rullning ner.

    – översättning mpste fixas. En del engelska som dyker upp i felmeddelanden och i kassan.

    – faviconen borde bytas ut.

    – jag hade nog satt lite större text på beskrivningar och villkor. Känns lite litet … eller så har jag för stor skärm kanske.

    #130347
    basse1985
    Deltagare

    Tack Bloggus.

    Bakgrunden bakom loggan är vit…

    Översättning ska jag se över.

    Hemnummer ska absolut inte vara obligatoriskt. Detta måste jag ändra.
    Favicon hade jag glömt!:)

    Större text har du rätt i!

    #130351
    bloggus
    Deltagare

    @basse1985 27992 wrote:

    Bakgrunden bakom loggan är vit…

    Ja, men det kan man ju ordna i designen. Då skulle man verkligen rymd och genomskinlighet i loggan, vilket jag anatar att du vill uppnå.

    Om inte så skulle jag i alla fall lagt in en gnutta innerskugga på logon för att känns lite ”3D” …

    #130353
    Anton A
    Deltagare

    Får du verkligen säga att det är orginalbatteri till iPhone? Hur är detta möjligt då Apple aldrig byter ut några delar på sina. Telefoner…

    #130355
    basse1985
    Deltagare

    Om det är original så, ja det får jag.
    Jag köper delar från en leverantör som levererar OEM-delar. (OEM=Original equipment manufacturer)

    Du menar alltså att Apple inte byter ut till originaldelar när man lämnar in sin telefon hos en Apple reparatör?

    #130360
    Anton A
    Deltagare

    Precis, går telefonen sönder och du lämnar in den på ett auktoriserat Appleställe kommer Apple inte att byta ut några delar i telefonen. De byter då ut hela enheten. Därför har jag lite svårt att tro att det finns reservdelar som är orginalprodukter från Apple.

    #130361
    basse1985
    Deltagare

    Du får en utbytestelefon ja.
    En reparerad telefon som tidigare varit trasig. Denna reparerade telefon har fått delar utbytta till originaldelar.
    Du tror väl inte att apple säljer alla trasiga telefoner?

    Produkterna är inte köpa av Apple. De är köpta av en leverantör som säljer OEM produkter.

    #130363
    Parvelito
    Deltagare

    Nu handlar väl inte den här tråden egentligen om batteriers äkthet eller inte, men om någon påhittig kines som verkligen tillverkar saker åt Apple skulle få för sig att sälja saker vid sidan av, så skulle vederbörande snabbt inte längre tillverka saker åt Apple. Det finns väl risk för att någon till och med skulle strimla vederbörande och koka en wok av strimlorna…

    Mer moraliska värderingar än så lägger jag inte i det hela. Många som sålt eller säljer saker från Kina har blivit lurade själva, och lurar i sin tur, medvetet eller omedvetet, sina kunder. Och eftersom kunderna inte vill betala vad det kostar att låta Apple laga telefonen, så inser de väl någonstans själva att det är en gravad hund någonstans, men bara man får telefonen att fungera igen så är man nöjd.

    #130367
    Plastskivor
    Deltagare

    Ett batteri är ju inte nödvändigtvis en reservdel. Kan va nåt man köper extra t.ex om man ska ut och fjällvandra.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 36 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.