hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Några frågor kring mellandagarna och rea

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96955
    Jim Westergren
    Deltagare

    Hej!

    Förra julen gjorde jag en stor rabatt vilket gick bra. Detta året har jag tänkt att istället ha rabatten i mellandagarna som jag tror kan ge mer effekt. Nu har jag även infört pengarna-tillbaka-garanti så det ska bli riktigt spännande.

    Under vilka dagar räknar man som mellandagarna? Är det 26-30?
    Tror ni att det då är bäst att skicka ut nyhetsbrevet den 26:e?
    När får vanliga anställda vanligtvis sin lön denna månaden? Är det den 23:e?

    Jag ska även skicka mitt nyhetsbrev som endast text denna gång istället för HTML som jag vanligtvis gör. Ytterliggare något intressant.

    #131982
    Parvelito
    Deltagare

    Många kedjor dunkar upp sina reor på annandagen, dvs den 26:e. På nätet brukar det börja mellandagsbubbla redan på juldagen efter lunchen (mycket bra försäljning då förra året).

    Det är ju mellandagar mellan nyår och trettonhelgen också, så jag skulle vilja definiera nätets mellandagsförsäljning till den 25/12 – 8/1.

    Vänder du dig till privatpersoner tror jag att den 25:e runt lunch är en bra tid att skicka på.

    De flesta får lön strax före jul, de flesta privata arbetsgivare brukar försöka få ut den redan runt den 21:a. Offentliga sektorn brukar vara striktare, men de som skall ha lön den 25:e får den 23:e, och de som skall ha lön senare än den 25:e får den i mellandagarna (Tjänstemän brukar ha 28:e som utbetalningsdag).

    #131988
    Solsken
    Deltagare

    Jag får lön från privat arbetsgivare 21 december brukar få 25:e, min man som är lärare i kommunal skola får 23:e, men brukar få 27:e

    #131989
    Jim Westergren
    Deltagare

    Jättebra info. Tack Parvelito.

    Jag ska sikta på att skicka ut redan den 25:e om jag har möjlighet till det annars den 26:e. Med stor rabatt fram tills nyår. Ända fram till den 8:e tror jag inte hade varit bra för mig. I slutet av augusti hade jag en annan stor rabatt endast 2 dagar och det funkade jättebra. Jag tror många annars tänker att de kan göra det senare och så glömmer de.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.