hej

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96957
    Chrisse83
    Deltagare

    Hej!

    Eftersom jag ska införskaffa mig en webbshop så har jag sökt runtomkring och hittat c4media som säljer en webbshop vars utseende jag har fastnat för.

    Nu har jag försökt kolla runt och se om folk är positiva eller negativa till deras lösning / företag. Är det någon som har varit i kontakt med dem eller använt deras system? Hur har det fungerat isåfall?

    #132000
    Qarillion
    Deltagare

    @Chrisse83 29840 wrote:

    Hej!

    Eftersom jag ska införskaffa mig en webbshop så har jag sökt runtomkring och hittat c4media som säljer en webbshop vars utseende jag har fastnat för.

    Nu har jag försökt kolla runt och se om folk är positiva eller negativa till deras lösning / företag. Är det någon som har varit i kontakt med dem eller använt deras system? Hur har det fungerat isåfall?

    Hej Chrisse.

    Vi använder har använt C4media till ett par sidor. Vad är det du är ute efter och skall det kopplas till något system eller dylikt?

    du kan om du vill skicka ett mail till mig på info@toolab.se så kan jag kanska hjälpa dig lite där.

    #132003
    Chrisse83
    Deltagare

    Jag är inte ute efter något speciellt så sätt utan mera hur företaget är att arbeta med. Har en konversation med dom just nu om olika funktioner och priser.

    Är det ett företag att lita på? Fungerar webbshoppen smärtfritt? Är det mycket buggar osv.

    Jo en grej som är nyfiken på. Hur svårt är det att skriva egna moduler för systemet?

    #132006
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Mycket buggar har jag märkt på mina konkurenters hemsidor som har dessa.

    Jag skulle inte personligen valt detta företag. Hyr en lösning istället för 400 kronor och uppåt så kommer du få mycket bättre kvalitén på sidan och admin snittet.

    @Chrisse83 29846 wrote:

    Jag är inte ute efter något speciellt så sätt utan mera hur företaget är att arbeta med. Har en konversation med dom just nu om olika funktioner och priser.

    Är det ett företag att lita på? Fungerar webbshoppen smärtfritt? Är det mycket buggar osv.

    Jo en grej som är nyfiken på. Hur svårt är det att skriva egna moduler för systemet?

    #132067
    Chrisse83
    Deltagare

    Vet du vilken version av webbshoppen de använde? Att hyra är ingen idé iomed att vi vill äga produkten och kunna ändra på den så som vi ser passar.

    #132108
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Allt från dom äldre till senaste för kanske 6-8 månader sedan.

    Varför skulle man inte kunna ändra i en hyrlösning?

    Alltså köpa loss en hemsida för ca 10 000 kronor, då får man verkligen vad man betalar för. Enligt mig skit!

    @Chrisse83 29928 wrote:

    Vet du vilken version av webbshoppen de använde? Att hyra är ingen idé iomed att vi vill äga produkten och kunna ändra på den så som vi ser passar.

    #132113
    Chrisse83
    Deltagare

    Vad händer om företaget vi hyr av går i kk? Eller om vi skulle vilja byta webbshop vad händer då med databasen? Kanske vill byta webbhotell får man ta med sig webbshoppen dit då?

    Det är sånt som väger mot ett köp av en webbshop enligt mig. Inte mina pengar iofs ;)

    Har tittat lite på OpenCart och det kanske kan fungera. Ska ta ett snack med ansvarige imorgon om olika ideér men som det ser ut just nu verkar det vara c4media eller opencart.

    #132114
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Det är just detta man måste ha koll på och fråga dom man vill arbeta med.

    Om ditt företag du hyr av går i KK måste du veta att koderna finns i säkert förvar hos någon annan så du kan arbeta vidare på din sida. Att DIN sida bommas igen för ett hyrföretag går i KK är inte stor om du har kontroll på servern den ligger på.

    Jepp vad händer med databasen, detta är superviktigt att den går att få ut på ett smidigt sätt om man vill byta hemsideleverantör. Här får man kolla ordentligt!

    Klart du får lägga din sida på vilken server du vill, allat annat är omöjligt att godkänna!!!

    Kan du koda eller annat så kanske OS är att föredra, men det blir inte mycket billigare annars vågar jag påstår.

    @Chrisse83 29983 wrote:

    Vad händer om företaget vi hyr av går i kk? Eller om vi skulle vilja byta webbshop vad händer då med databasen? Kanske vill byta webbhotell får man ta med sig webbshoppen dit då?

    Det är sånt som väger mot ett köp av en webbshop enligt mig. Inte mina pengar iofs ;)

    Har tittat lite på OpenCart och det kanske kan fungera. Ska ta ett snack med ansvarige imorgon om olika ideér men som det ser ut just nu verkar det vara c4media eller opencart.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.