hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Tejp med tryck

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97281
    FredrikGust
    Deltagare

    Hej,

    Detta har troligtvis avhandlats ett dussintal gånger, men jag öppnar en ny tråd ändå så får ni väl peka mig rätt.

    Jag kollade med det lokala kontorsvaruhuset kring vilken som är minsta serien att trycka på tejp för att enklast komma tillrätta med att man ser varifrån paketet kommer. Den minsta möjliga volymen är då 36 tejprullar.

    Är det någon som hittat en leverantör som säljer i en lagom stor serie för den som inte riktigt känner sig sugen på att köpa en låda på 36 rullar?

    mvh /Fredrik

    #135341
    Liniver
    Deltagare

    Jag tror knappast du kommer under 36 rullar. Vad fick du för pris på 36 rullar? Det brukar vara ganska dyrt i så små volymer.

    #135343
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tycker ärligt talat att 36 rullar är alldeles för lite att trycka. Klichékostnaden blir astronomisk per rulle tejp, och du landar säkert på närmare 100kr/rulle.

    Funderat på att kanske med skrivaren göra etiketter i lagom storlek (på A4-ark) med din logga och märka paketen med?

    #135347
    Jacob B
    Deltagare

    Ca 50 kr/rulle bör du kunna komma undan med i sån liten volym. Inte så farligt ändå. Färre kan du nog inte trycka.

    #135353
    FredrikGust
    Deltagare

    Tack för era svar!

    Jag skulle landa på ca 50kr per rulle. Det är ju mycket tejp, men kanske är inte 36 rullar så mycket ändå när man tänker efter.

    Förhoppningsvis går väl volymen upp för den första månaden har jag bara gjort av med just precis två rullar. Skulle tro att ni andra har lite större förbrukning :-)

    //Fredrik

    #135447
    blpeter
    Deltagare

    Kan rekommendera serviteur, bra att göra med och bra priser inom all som har med emballage att göra.

    #149400
    Mathias123
    Deltagare

    TAPETHAT : individuell bedrucktes Klebeband, Packband und Siegelband, bedruckt ohne Klischeekosten

    Dessa har rätt bra priser, blir ca 25 kr+frakt per rulle om man köper 72 st vilket jag tycker verkar mycket billigt. Ser ut som att de skickar till Sverige efter kontakt. Har själv tänkt köpa från dem när det behövs framöver.

    #149404
    Fruktsam
    Deltagare

    Det är ju givetvis en smaksak. Men själv föredrar jag etiketter som Parvelito var inne på.

    Ska jag vara helt ärlig så tycker jag tejp med tryck mest ser billigt och fult ut. Jag blir inte glad när jag får sådana paket utan det drar snarare ner helhetsupplevelsen.
    Men det är ju en smaksak som sagt. Eftersom du efterfrågar sådan så delar du ju uppenbarligen inte min åsikt!

    #149457
    Danne-mann
    Deltagare

    Funderade oxå på tejprullar i början innan ja upptäckte mängden och priserna, man tror inte de är så ”sjukt” dyrt ändå.
    men ska man ha mycket blir de ju billigt.

    Sen hänger de ju på vad man packar och skickar, hur man skickar.
    Då vi skickar i kuvert av olika storlekar så kör vi etikettskrivare och drar ut loggan på och rent av vanligt tejp….

    #149458
    FredrikGust
    Deltagare

    Vi kör på etiketter i stället. Det ser proffsigare ut på kartongerna och så kan man tejpa igen lite extra utan att det drar ner intrycket.

    Vi testade med vit tejp och då syns misstagen vid tejp ingen mycket bättre. En av våra kartongstorlekar används för platta dioder och då får man tejpa ordentligt så inget riskerar trilla ur.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.