hej

Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på kigu.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97384
    Kigu
    Deltagare

    Hej,
    Vi har varit online sedan någon månad nu och skulle vilja få lite feedback på våran sida kigu.se
    Positiv som negativ kritik mottages tacksamt.

    Tack på förhand
    Hälsningar
    Stefan

    #136460
    Bjorn F
    Deltagare

    Det är bara att gratulera till den kommande succén och vara bitter för att man inte insåg det grymma med djurdräkter.

    Sidan ser skitbra ut och produkterna verkar ju hur sköna som helst. Det finns lite stavfel och särskrivningar här och var så en korrekturläsning kan nog behövas. Kolla t. ex. på ”Om oss”-sidan där det står saker som ”finansiellelt ansvarig” och ”där med” (som ska skrivas som ett ord). Småsaker åsido så är det en sida helt i min smak!

    #136462
    Prix
    Deltagare

    Här ligger jag och vrider mig av skratt!!! Vilken jäkla SUCCÉ!!!! Tror så fett mycket på detta, kanske för jag själv kan se mig i en sådan cool utstyrsel!

    För övrigt ser sidan bra ut men den kan helt klart bli mer ”sälj” i mitt tycke! Exponera produkter så man kan köpa dem redan på förstasidan, släng upp posten och payson högst upp istället.

    Sen så har jag lite personliga anmärkningar som är lite av en smaksak. 1. Det värsta jag vet är när man antingen måste gå till köpvillkoren eller kassan för att se fraktpriset. Det hade jag gärna sett exponerat. Det är dock alltid en tung fråga då man inte vill exponera ytterligare kostnader för kunden. Jag har själv ingen bra lösning i min egen butik, men kolla in till exempel Parvelito som skrivit det stort.
    2. Förstasidan med rubrikerna hade jag lagt vågrätt med linjen istället för lodrätt, en smaksak helt enkelt.

    Men åter… Jag är nästan mållös, kändes som något fattades på skidsemestern med vännerna, nu vet jag vad!!!!!

    #136466
    Rikard
    Deltagare

    Ja klockren produkt. Som Björn skriver lite språkfel men i övrigt snyggt upplägg tycker jag. Enkelt.
    Kassan tycker jag är rätt dålig och trist. Men det är ju Textalk som ger en dålig upplevelse eftersom kassan måste laddas om vid varje nytt val etc.

    Jag tror på succé!

    #136479
    basse1985
    Deltagare

    Kan ni inte lägga in en bakgrund istället för att bara ha den vit? Behöver inte vara en heltäckande bakgrund. Bara något i bakgrunden.

    Gärna någon hovereffect på huvudmenyn.

    Fixa en ny logga. Den är tråkig. Du kan få en bra logga för 1000kr av en frilansare.

    #136481
    Per Nilsson
    Deltagare

    Intressanta produkter. Vi får hoppas att de blir en hit i Sverige. :)

    Är det något som du tycker är oklart eller om det är något som vi har trasslat till så tycker vi inte att det är mer än rätt att du kontaktar oss på följande adress: info@kigu.se

    För tillrättavisningar som gäller en enskild person så kan vi nås på lars@kigu.se samt stefan@kigu.se

    Ändra den texten. Den är negativ och uppmuntrar inte till positiv kontakt.

    Att skriva mer än dessa rader om vår historia vore bara att ordbajsa nu när företaget är helt nytt och fräsht. Så vad väntar vi på? Nu kör vi!

    Hur tänkte ni när ni skrev ”ordbajsa”? Eller att det är en skitmacka man får tugga i och med att man är ansvarig för ekonomin?

    Fräscht stavas med sch.

    //Per

    #136484
    Joel
    Deltagare

    Grymt! Snacka om att ta steget av OnePiece till en helt ny nivå!

    Grattis till en grym idé och hoppas att alla andra gillar den lika mycket som oss på forumet :)

    #136497
    Prix
    Deltagare

    @Joel 34848 wrote:

    Grymt! Snacka om att ta steget av OnePiece till en helt ny nivå!

    Grattis till en grym idé och hoppas att alla andra gillar den lika mycket som oss på forumet :)

    Kanske något som ni ska plocka hem ;)

    #136501
    Liniver
    Deltagare

    Hmm synd att denna webshop inte fanns innan alla i omgivningen gick och gifte sig. Nu blir det ju inga fler svensexor på ett tag. :P

    Hur som helst. Snygg sida. Som några varit inne på tidigare så vore det bra att kunna se fraktkostnaden direkt på förstasidan. Sen är jag en sån som gärna vill ha någon typ av bakgrund. Det behöver inte vara någon jättekontrast men någon typ av bakgrund tycker jag nog det bör vara.

    #136504
    evomedia
    Deltagare

    Snygg sida tror ni kommer lyckas bättre på att lansera just kigurumi i sverige då ni har fokuserat på det och verkar använda egna modellbilder?

    Fixa en gulligare logotyp dock :D

    Sen får ni kanske ändra texten på om Kigu.se sidan

    Kigus börjar så smått dyka upp i Europa, men de har aldrig tidigare sålts i en svensk butik..

    finns här sedan 2010: Cosplay / kigurumi – Okaeri by Selmish

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.