hej

Startsida Forum Övrigt Off-topic Nyhetsflöde

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97487
    team_f
    Medlem

    Haj!

    Jag försöker hitta en funktion för att pressentera nyhter i min shop.
    Alltså en liten ruta med sammanfattade nyheter som är länkade till nyhetsidan med längre nyheter. Har sett att många har en liten orange logo som det står rss brevid. Jag är väldigt novis pch blir inte klok. Google gör mig bara mer förvirrad.

    Är rss ett språk eller en tjänst? Någon som kan hjälpa mig med förslag (jag kan inte programmera).

    Exempel se vänsterspalten : prylgalen.com

    #137646
    Per Nilsson
    Deltagare

    Det kallas för rss-flöde.

    I min butik som är PrestaShop så kan jag aktivera detta som en modul.

    Mitt tips till dig är att du kontaktar den som har sålt e-butiken till dig och ber dem om hjälp dig med att aktivera ett så kallat RSS-flöde.

    #137701

    fast ett rss-flöde skjuter ju bara ut data från någonstans. OP vill ju ha en nyhetsfunktion, och sedan kanske man kan feeda ut nyheterna.

    men du ska ändå höra med de som sålt butiken.

    #137704
    Per Nilsson
    Deltagare

    @debaser 36187 wrote:

    fast ett rss-flöde skjuter ju bara ut data från någonstans. OP vill ju ha en nyhetsfunktion, och sedan kanske man kan feeda ut nyheterna.

    men du ska ändå höra med de som sålt butiken.

    Tänkte mer att nyheterna skulle vara dataflödet som sköts ut via rss-feeden.

    Jag hoppas att deras leverantör kan lösa önskemålet i alla fall.

    #137789
    hakedq
    Deltagare

    En lösning kan vara att lägga upp en WordPress-installation i en underkatalog, t.ex. butiken.se/blogg/. Då kan du blogga om nyheter där och sen använda dig av rss-feeden som WordPress genererar (butiken.se/blogg/feed/) för att visa nyheter i butiken på samma sätt som prylgalen punkt com.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.