hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Starta webshop

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 57 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97567
    Tidlosa Ting
    Medlem

    Hej på er!

    Jag har läst och läst i flera dagar. Huvudet är sprängfyllt med information och jag kan längre inte hålla i sär allt. Jag behöver tips och råd från er!

    Jag ska starta en webshop och kommer sälja inredning och presentartiklar.
    Jag har spanat runt hos många olika leverantörer, MEN kommer inte fram till vilken jag ska välja.

    Jag vill inte ha en webshop som är för enkel och tråkig. Har hittat en snygg sida hos Mindsparx Demo .
    Någon som har erfarenhet från dem? Eller från andra leverantöer som gör liknande?

    Sen kommer nästa grej och det är vilka funktioner som ingår. Jag gillar tex det textalk spaltar upp E-handelslösningar för din e-handelsbutik | Textalk Webshop .

    Sen har jag fått tips om att använda mig av OsCommerce.

    Ja som ni hör så har jag många frågor! Snälla hjälp! :confused:

    #138469
    Parvelito
    Deltagare

    Mindsparx är ju byggd på OSCommerce, och i mina ögon har den plattformen passerat bäst-före-datum.

    Textalk har jag goda erfarenheter av, man får mycket för pengarna och det är relativt enkelt att komma igång. Det som är minus är att det är rätt segt att göra individuella anpassningar där. Textalk är ju en färdig lösning som du inte behöver hyra webhotell till eller liknande, vilket annars ofta kostar mer än vad man betalar för en färdig lösning hos Textalk.

    #138470
    Magnus
    Deltagare

    Jag har Oscommerce och det anses av många vara ålderdomlig som Parvelito säger.
    Jag håller på och byter till Kodmyran.
    Håller med att Textalk är billig, apropå design så får man ungefär vad man betalar för oberoende av vilken standard-lösning man väljer.

    #138475
    Tidlosa Ting
    Medlem

    Okej. båda ni anser att OsCommerce är ”gammalt”.

    Om ni vore jag, jag gillar Mindsparx Demo , vart tycker ni då jag ska vända mig?

    #138477
    Parvelito
    Deltagare

    Jag skulle pröva att kontakta Textalk/Talex/Kodmyran/Prestaworks och be om en offert på vad ett sådant utseende på deras webshoplösning skulle kosta.

    #138523
    FredrikGust
    Deltagare

    @involved1984 37100 wrote:

    Hej
    Jag ska starta en webshop men har inte råd med att betala höga startavgifter.
    Är det nån som har testat hotshop? Det är gratis och ser bra ut men är det verkligen nåt man kan satsa på?

    När man etablerar en webshop idag är det nog så att vad butiken kostar är en mindre del av kostnaden för vad allt annat kostar. Har man inte budget för att hyra in sig på någon av de lite större lösningarna som man trots allt får väldigt mycket för pengarna från, då ska man nog spara ihop lite mer kapital att ha till att börja med. När man väl dragit igång är det många saker som kostar väldigt mycket pengar i löpande utgifter.

    Man kan köra den billiga vägen och spara några kronor i månaden på att köra en egen lösning, men rätt snart kommer andra kostnader ikapp (och förbi) vad en hyrd lösning skulle kostat. Att hyra in sig på prestaworks tror jag är ett väldigt bra sätt att börja på för under en hundralapp per månad.

    Gör en budget för allt det som kommer behövas, glöm inte annonseringen. Då kommer du se att kostnaden för butiken bara är en del av helheten och förhoppningsvis göra rätt val!

    //Fredrik

    #138595
    Flagstore.se
    Deltagare

    Berätta gärna mer om varför Oscommerce börjar bli förlegat? Rent praktiskt alltså.
    Eftersom jag hyr en webshop förstår jag naturligtvis inget av det djuptekniska men vill ändå veta om det är något som påverkar mig framöver :rolleyes: ;)

    #138596
    Parvelito
    Deltagare

    Jag är ingen expert på OsCommerce, men koden börjar bli minst sagt komplicerad och mer enkla lösningar har tagit allt större marknadsandelar. Det gör att det utvecklas allt mindre nytt till OsCommerce. Nu finns det säkert ett antal anhängare till OsC som protesterar och påstår att det fungerar utmärkt och att det visst utvecklas. Det är säkert sant, men ser man på marknadsandelarna så väljer fler och fler något annat.

    #138597
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Problemet jag ser det är att koden börjar bli väldigt svår att hantera, och att ehandlarna har andra krav nu än när den togs fram. ska man kunna möta de kraven på modernisering så kräver koden en annan kavalit’e än vad jag tycker oscommerce har. Det är inte roligt att sitta 10 timmar med något som i en mer genomtänkt lösning tar 1 timme att göra. Det är helt enkelt komplicerat och många gånger rent tidsslöseri att jobba med

    #138598
    Anton A
    Deltagare

    Det är ju bara att kolla på oscommerce’s hemsida som, ja, ser lite utdaterad ut :p

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 57 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.