hej

Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Kelkoo – ingen kontakt!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97570
    Stina
    Deltagare

    Jag har annonserat på Kelkoo för att se om detta ger resultat. Har provat på ett grundpaket.

    Nu vill jag säga upp tjänsten men Kelkoo svarar inte på mina mail. Har även försökt att ändra logotyp – inget svar. Jag får ingen kontakt, frustrerande!

    Är det fler som har erfarenhet av Kelkoo?

    #138493
    Tigern
    Deltagare

    Kelkoo?

    Skämt å sido så, vi kör Kelkoo, men dem driver väldigt lite trafik och är relativt osynliga.
    Vi ser det väl mer som ett komplement till de ”riktiga” prisjämförelsetjänsterna prisjakt och Pricerunner…

    Har pm:at dig kontaktuppgifter till KAM i Sverige.

    #138497
    Stina
    Deltagare

    Tack!
    Om jag tar bort ”produktfilen” blir det bara grundkostnaden kvar som jag ska betala? Inga klickkostnader?
    Är det så enkelt om jag vill få ner kostnaden tillfälligt?

    #138499
    FredrikGust
    Deltagare

    Jag har försökt få kontakt med dem kring att få ut mina produkter där, men intresset att svara på e-post verkar svalt, har inte fått någon respons på två månader trots flera mail.

    //Fredrik

    #138581
    Stina
    Deltagare

    Nu har jag fått tag i Kelkoo!
    Tack för hjälpen!

    #138588
    FredrikGust
    Deltagare

    Jag fick också tag i dem!

    //Fredrik

    #139645
    dwmedia
    Deltagare

    Dem flesta håller sig på prisjakt.

    Men ni kan ha gratis butiker där utan snabb länkar folk söker ändå upp företaget via google om ni listas billigt.

    Däremot blir det ju smidigare om dem kan klicka på dem.
    Problemet med dessa prisjämförelsetjänster med egna erfarenheter då jag hade butik.

    Att konkurenter klickar på andra butiker för trissa upp för varandra.
    Då är det bättre marknadsföra sig i ett affilites sida.

    Betala per såld order och förmedlar dem många sales ge dem klick ersättning eller IMP ersättning så kommer folk mata ut reklamen.

    #150791
    KelkooHans
    Deltagare

    @dwmedia 38324 wrote:

    Att konkurenter klickar på andra butiker för trissa upp för varandra.
    Då är det bättre marknadsföra sig i ett affilites sida.

    Må rette deg litt her, det finnes systemer i Kelkoo som filtrerer ut mange klikk fra samme IP adresse over kort tid slik at kunder ikke betaler for det :-) Det er også relativt sjeldent det blir gjort.

    Det samme kunne man jo også sagt om AdWords.

    #150794
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag rekommenderar verkligen inte Kelkoo.

    Varför?

    MASSOR med tomma klick och väldigt liten försäljning. Klicken kostar betydlig mer än vad de smakar.

    Kelkoo säljer data till andra prisjämförelsesajter. Sajter som är väldigt oseriösa och slåss mot dig i SERPEN (Google).

    Om du t.ex. googlar på ett ord så kommer du och 10 andra upp på det ordet, fast det bara är du som säljer just den produkten i Sverige. Du får alltså slåss om ditt unika ord med massor av andra sajter som Kelkoo har sålt din data till.

    Jag skulle lägga pengarna på Prisjakt i stället.

    #150796
    Lastbryggan
    Deltagare

    @KelkooHans 50519 wrote:

    Må rette deg litt her, det finnes systemer i Kelkoo som filtrerer ut mange klikk fra samme IP adresse over kort tid slik at kunder ikke betaler for det :-) Det er også relativt sjeldent det blir gjort.

    Det samme kunne man jo også sagt om AdWords.

    Det är bullshit, då jag har ett mycket avancerat eget mätsystem så begärde jag in loggfiler från Kelkoo för ett antal år sedan och samma IP-nummer slinker igenom väldigt frekvent hos er. Jag visade även dessa ”bevis” för er säljare som inte gjorde något åt det.

    Varför ligger jag då kvar hos Kelkoo? Jo, för att summan som faktureras varje månad är lägre än den summa jag tjänat på klicken när jag tog bort katalogsöken från er.

    Det Google fakturera Adwords stämmer exakt med mina egna mätningar så mitt system är mycket tillförlitligt.

    Just nu är jag i Hongkong så jag kan inte lägga upp dessa bevis här men jag gör det gärna när jag är tillbaka i Sverige i början av nästa vecka igen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.