hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Wikinggruppen – åsikter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 62 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97627
    Anton A
    Deltagare

    Jag går i tankarna att byta ehandeleverantör från ebutik.se då jag anser att de saknar många funktioner + att allt kostar extra hos dem.
    Jag har kikat runt lite och har fastnad för Wikinggruppen först och främst eftersom det ingår en unik design.
    Den främsta nackdelen med Wikinggruppen skulle jag säga är den att man inte har några som helst möjligheter att gå in och ändra i html/css. Dock så får man såklart hjälp med detta.
    Jag tänkte kolla med er där ute vad ni har för erfarenheter av Wikinggruppen?
    Kan ni rekommendera dem eller borde jag kolla på en annan lösning?

    #138996
    DavidWigg
    Deltagare

    @skinza.se 37620 wrote:

    Jag går i tankarna att byta ehandeleverantör från ebutik.se då jag anser att de saknar många funktioner + att allt kostar extra hos dem.
    Jag har kikat runt lite och har fastnad för Wikinggruppen först och främst eftersom det ingår en unik design.
    Den främsta nackdelen med Wikinggruppen skulle jag säga är den att man inte har några som helst möjligheter att gå in och ändra i html/css. Dock så får man såklart hjälp med detta.
    Jag tänkte kolla med er där ute vad ni har för erfarenheter av Wikinggruppen?
    Kan ni rekommendera dem eller borde jag kolla på en annan lösning?

    Ja det kan vara svårt att släppa kontrollen om man tidigare haft friheten att ändra själv. Men i mitt fall tycker jag det är ganska skönt. Jag märker att jag lägger mer fokus på sälj och marknadsföring.

    Admin är bra och logiskt tycker jag. Men jag tycker att du ska testa en butik hos dem först, det kostar ingenting. Dock är demoversionen standard men då får du chansen att fråga om saker som du vill lägga till eller ändra på. Då vet du vad du har att vänta dig.

    Supporten är väldigt bra, det tar inte lång stund innan man får svar från dem. Även på obekväma tiden. Samt om man vill ändra en sak så verkar de vara snabba att fixa detta. Som idag skulle jag lägga till en logga i designen, det tog någon timme sedan var det klart.

    Men testa och utvärdera först då du har chansen att göra det kostnadsfritt.

    Har sagt det innan men det tåls att upprepas. Rabattkoder är standard :D

    #139009
    Prix
    Deltagare

    Bra support. De löser det mesta. Finns fler trådar om detta, vet det blev en diskussion innan jag valde dem.

    Det enda negativa är att systemet är enligt mig inte anpassat för en stor kvantitet av produkter eller ordrar. Det blir en väldigt massa klickande. Men det är det som jag anser negativt, och de kan de utan tvekan lösa på beställning.

    #139015
    Anton A
    Deltagare

    @DavidWigg 37625 wrote:

    Ja det kan vara svårt att släppa kontrollen om man tidigare haft friheten att ändra själv. Men i mitt fall tycker jag det är ganska skönt. Jag märker att jag lägger mer fokus på sälj och marknadsföring.

    Admin är bra och logiskt tycker jag. Men jag tycker att du ska testa en butik hos dem först, det kostar ingenting. Dock är demoversionen standard men då får du chansen att fråga om saker som du vill lägga till eller ändra på. Då vet du vad du har att vänta dig.

    Supporten är väldigt bra, det tar inte lång stund innan man får svar från dem. Även på obekväma tiden. Samt om man vill ändra en sak så verkar de vara snabba att fixa detta. Som idag skulle jag lägga till en logga i designen, det tog någon timme sedan var det klart.

    Men testa och utvärdera först då du har chansen att göra det kostnadsfritt.

    Har sagt det innan men det tåls att upprepas. Rabattkoder är standard :D

    Tack för ditt svar! :)
    Följande är de fördelar/nackdelar jag funnit.

    Wikinggruppen
    + Rabattkoder :D
    + Unik design
    + Möjligheten att kopiera produkter
    + Gratis bildspel
    + Bra support
    + One step checkout
    + Mobil handel

    – Ingen möjlighet att ändra design själv osv. (Å andra sidan får man hjälp med det)
    – Admindelen är väl inte helt 100.

    Ebutik.se
    + Bra och snabb support
    + Möjlighet att ändra i design själv
    + Snygga admindel och butik

    – Dyrt, allt kostar pengar
    – Inga rabattkoder
    – Transaktionskostnader (till ebutik)
    – Ingen möjlighet att ändra i order
    – Ingen möjlighet att kopiera produkt
    – Bildspel kostar pengar
    – Ingen recensionsfunktion
    – Svindyr mobilhandel

    Fyll gärna på med pros och cons :)

    #139034
    Prix
    Deltagare

    Wikinggruppen har bra priser. Även ”akut” support om det är något, helger och kvällar.

    Ser ju ut som du inte har någon anledning till att inte byta?

    #139035
    Anton A
    Deltagare

    @Prix 37666 wrote:

    Wikinggruppen har bra priser. Även ”akut” support om det är något, helger och kvällar.

    Ser ju ut som du inte har någon anledning till att inte byta?

    Nej, eller hur ;) Det enda som jag tvekar lite med är Wikinggruppens admindel som är lite föråldrar om jag får säga det själv.
    Vilken är Wikinggruppens största svaghet enligt dig?

    #139046
    Prix
    Deltagare

    De har enligt mig två svagheter, och båda har tagits upp tidigare.

    Den första är just admindelen, precis som du säger så är den lite ”gammal”. Man kan hoppas på att de fräschar upp den och gör mer användarvänlig. För egentligen bryr jag mig inte om hur den ser ut, bara den är användarvänlig. Jag har en del specialfunktioner inbyggda så min ser lite annorlunda ut.
    Det främst de behöver tänka på är att höra så att saker och ting går snabbt, så man kan ändra i flera order samtidigt. Skicka flera leveransbekräftelser samtidigt.

    Den andra svagheten är att man inte kan ändra allt på ett lätt sätt. Jag kan varken goda eller har några goda designkunskaper så det är inte något avancerat jag efterfrågar. Jag vill t.ex. kunna ändra mallen för hur leveransbekräftelsen skall se ut, jag vill kunna byta header genom att ladda upp en bild, och kunna ändra lite annat smått på ett enkelt sätt.

    Det tar alltid en extra dag då man får mejla dem. MEN för de som är säkra på sin sak så har dem erbjudit att lägga upp så att man kan gå in i koderna och rota själv (om jag försått det rätt) Citat: Om du vill så kan vi lägga in en redigerare som du kan använda. Men den kommer med en del smårisker.
    Så det är därför den inte är helt standard. Man bör använda den sparsamt och försiktigt, så man inte strular till designen på sidan.

    Så man är faktiskt inte helt bunden om man väljer att själv ta eget ansvar. Och att lägga in en sådan skulle jag tro de gör utan kostnad! :)

    #139053
    Anton A
    Deltagare

    @Prix 37678 wrote:

    De har enligt mig två svagheter, och båda har tagits upp tidigare.

    Den första är just admindelen, precis som du säger så är den lite ”gammal”. Man kan hoppas på att de fräschar upp den och gör mer användarvänlig. För egentligen bryr jag mig inte om hur den ser ut, bara den är användarvänlig. Jag har en del specialfunktioner inbyggda så min ser lite annorlunda ut.
    Det främst de behöver tänka på är att höra så att saker och ting går snabbt, så man kan ändra i flera order samtidigt. Skicka flera leveransbekräftelser samtidigt.

    Den andra svagheten är att man inte kan ändra allt på ett lätt sätt. Jag kan varken goda eller har några goda designkunskaper så det är inte något avancerat jag efterfrågar. Jag vill t.ex. kunna ändra mallen för hur leveransbekräftelsen skall se ut, jag vill kunna byta header genom att ladda upp en bild, och kunna ändra lite annat smått på ett enkelt sätt.

    Det tar alltid en extra dag då man får mejla dem. MEN för de som är säkra på sin sak så har dem erbjudit att lägga upp så att man kan gå in i koderna och rota själv (om jag försått det rätt) Citat: Om du vill så kan vi lägga in en redigerare som du kan använda. Men den kommer med en del smårisker.
    Så det är därför den inte är helt standard. Man bör använda den sparsamt och försiktigt, så man inte strular till designen på sidan.

    Så man är faktiskt inte helt bunden om man väljer att själv ta eget ansvar. Och att lägga in en sådan skulle jag tro de gör utan kostnad! :)

    Vad är det för specialfunktioner du har lagt till? :)
    Jag håller med om det där med leveransbekräftelsen… Vill också kunna ändra den.
    Å andra sidan är inte Nordisk Ehandels admindel särskilt användarvänlig heller ;)
    När det gäller den unika designen, vad har man för möjligheter där?

    #139068
    Prix
    Deltagare

    @skinza.se 37685 wrote:

    Vad är det för specialfunktioner du har lagt till? :)
    Jag håller med om det där med leveransbekräftelsen… Vill också kunna ändra den.
    Å andra sidan är inte Nordisk Ehandels admindel särskilt användarvänlig heller ;)
    När det gäller den unika designen, vad har man för möjligheter där?

    Jag har en mer avancerad variant för att kunna köra kampanjer i butiken, de har döpt den till stafflade priser.

    Jag har även en ”boka” funktion och möjlighet att skriva i lagerstatusen för kunden. I butiken ser det ut som ”Förhandsboka” – ”Lagerstatus: Släpps 2012-03-13”

    Det är dem som finns nu, mer går ju att göra och kommer säkert behövas.

    Gällande design så tog dem fram ett förslag till mig, det var långt ifrån vad jag tänkt till en början så jag kom med ett motförslag där jag amatörmässigt klippt och klistrat i paint från olika butiker på nätet och tillsammans kom vi fram till en slutprodukt. Så man har mycket att säga till om samtidigt som man inte kan förvänta sig en design värd 10tusentals kronor.

    #139072
    Anton A
    Deltagare

    @Prix 37691 wrote:

    Jag har en mer avancerad variant för att kunna köra kampanjer i butiken, de har döpt den till stafflade priser.

    Jag har även en ”boka” funktion och möjlighet att skriva i lagerstatusen för kunden. I butiken ser det ut som ”Förhandsboka” – ”Lagerstatus: Släpps 2012-03-13”

    Det är dem som finns nu, mer går ju att göra och kommer säkert behövas.

    Gällande design så tog dem fram ett förslag till mig, det var långt ifrån vad jag tänkt till en början så jag kom med ett motförslag där jag amatörmässigt klippt och klistrat i paint från olika butiker på nätet och tillsammans kom vi fram till en slutprodukt. Så man har mycket att säga till om samtidigt som man inte kan förvänta sig en design värd 10tusentals kronor.

    Aha jag förstår!
    Så om man kan lite om photoshop och kan skapa en snygg design där, så kan de förmodligen fixa detta? :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 62 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.