hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Välja plattform för liten online butik, en djungel!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97659
    ViPER
    Medlem

    Tjenare!

    Har sedan ett tag tillbaks räknat, funderat, tänkt, testat och grejat en hel del med diverse olika lösningar för e-handel allt från hyrbutiker till demo på betalprogramvaror samt en stor andel opensource lösningar.

    Jag är själv sådan att jag av naturen föredrar alla dessa underbara opensource lösningar som tillhandahålls och utvecklas av folk runt omkring hela världen och därför står jag nu tillslut att välja mellan två stycken enligt mig riktigt bra alternativ.

    OpenCart på ena sidan och på andra sidan har vi PrestaShop och jag gillar nog båda minst lika mycket även om jag pillat mest med OpenCart av någon oförklarlig anledning.

    Just nu känner jag dock att jag fastnat lite då jag inte riktigt kan ta beslutet för vilken jag skall välja men jag anser att 2012 så skall det gå att försöka bli så fri som möjligt från att hantera en massa papper. Vilket får mig att luta lite mer åt PrestaShop tillsammans med en koppling mot Specter för att försöka göra bokföringen så smidig som möjligt.

    Är det någon som kör på den lösningen här och kan komma med lite feedback?

    Andra alternativet är att köra på OpenCart med en modul för koppling mot FortNox (kostnad 4000 kr om jag inte minns fel) istället.

    Det jag ser som en fördel med Specter är att kunna använda mig utav deras butikskassa då jag har eventuella planer på att typ sälja mina produkter i butik framtiden men även mässor, marknader osv.

    Dock är jag osäker på om man inte måste köra med en ”hyrbutik” via PrestaWorks för att kunna nyttja Specter kopplingen. Någon som vet?

    Eller kanske har någon andra lösningar där e-butik och affärssystem är sammankopplat eller har möjlighet att kopplas samman?

    Mvh,

    #139542
    Joel
    Deltagare

    Shopitoo.se kanske kan vara ett alternativ?

    Du kan sedan uppgradera till en bättre/större/dyrare variant om butiken växer :)

    #139543
    ViPER
    Medlem

    Hej,

    Tack för tipset Joel priset var inte dumt alls men är som sagt ganska intresserad av att hitta något som har möjlighet till koppling direkt i något bokförings/affärssystem för att förenkla framtida bokföring så mycket som möjligt. Känns som att det kanske är värt att kosta på sig sådant redan från början istället för att efter en tid börja rota i detta och eventuellt behöva byta butikslösning och annat vilket kan bli en hel del extra arbete.

    Mvh,

    #139545
    Borje
    Deltagare

    Jag har Nordisk Ehandel #2. Fungerar bra och du kan koppla till det mesta.

    #139556
    tonys
    Medlem

    Hej
    Fortnox är en av de billigaste alternativ för bokföring, fakturering mm (vet dock inte om de är bra)
    Talex har en koppling och textalk med.

    #139596
    Flagstore.se
    Deltagare

    Startabutik har många funtioner

    Funktioner Entreprenör E-handel?. Prova gratis!

    #140047
    Magento
    Deltagare

    Woocommerce

    #140481
    ViPER
    Medlem

    Hej,

    Kan säga som så att jag gått vidare med Opencart och känner att det passar mig rätt bra just nu iaf till en början.

    Tittat även lite på WooCommerce men känns om att det är lite att göra en höna av en fjäder att nyttja en bloggplattform för renondlad ehandel. Dock hade man haft en blogg eller enkel sida byggd i WP och önskat utöka med lite handel hade det varit perfekt. ;)

    Mvh,
    Viper

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.