hej

Startsida Forum Övrigt Off-topic Posten hempaket – första intrycket

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97817
    cosmeticday
    Deltagare

    Hej på er!
    Vi har luskat runt i forumet ett par månader nu utan att registrera oss, men nån gång får bli den första, dock blir ett med ett bittert inlägg om posten hempaket.

    Vi har funderat ett tag på att använda posten hempaket för att skicka våra varor, men ville testa först. Och tur var väl det, posten hävdar att 18.03 idag har dom varit och knackat på.. Dock var vi hemma hela tiden och ingen har plingat på; ” 18.03 Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras” Dessutom, 18.04 så har vi gått från att inte vara hemma alls, till att ha flyttat; ”Mottagaren okänd eller finns ej på angiven adress. Försändelsen returneras”. Bra jobbat av posten! Verkar som om det är schenker eller dhl som gäller för oss om vi vill ha hemleverans av våra produkter.

    Var bara tvungen att spy lite galla, har förstått att det är fler som har problem med den produkten.

    Med hopp om att nästa inlägg blir gladare.
    /Mikael

    #141510
    Rob
    Deltagare

    Det varierar stort beroende på var man bor, dvs vilken chaufför man har turen att få (eller drabbas av). Här där jag bor fungerar inte DHL över huvud taget medans Posten har lyckats varje gång.

    #141536
    iesus
    Deltagare

    @cosmeticday 40333 wrote:

    Hej på er!
    Vi har luskat runt i forumet ett par månader nu utan att registrera oss, men nån gång får bli den första, dock blir ett med ett bittert inlägg om posten hempaket.

    Vi har funderat ett tag på att använda posten hempaket för att skicka våra varor, men ville testa först. Och tur var väl det, posten hävdar att 18.03 idag har dom varit och knackat på.. Dock var vi hemma hela tiden och ingen har plingat på; ” 18.03 Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras” Dessutom, 18.04 så har vi gått från att inte vara hemma alls, till att ha flyttat; ”Mottagaren okänd eller finns ej på angiven adress. Försändelsen returneras”. Bra jobbat av posten! Verkar som om det är schenker eller dhl som gäller för oss om vi vill ha hemleverans av våra produkter.

    Var bara tvungen att spy lite galla, har förstått att det är fler som har problem med den produkten.

    Med hopp om att nästa inlägg blir gladare.
    /Mikael

    Det låter som att det var något fel med adressen och föraren har försökt att mata in rätt felkod.

    Kan det vara så att du skickade till en företagsadress? Hempaket är väl bara till privatpersoner?

    #141548
    cosmeticday
    Deltagare

    Väldigt mycket bostads (lägenhet), och kopierat rakt ur folkbokföringen så det borde verkligen vara helt rätt. Iofs en bit för föraren att gå då innergården är bilfri med bom, och paketet väger nästan 30 kilo.

    Dessutom enda svenska namnet i uppgången (kanske dags att flytta?), vi får se vad posten kommer fram till, deras kundtjänst var hjälpsam i alla fall :)

    men även om det är så så känns det som posten hempaket kanske inte är en helt stabil tjänst? vi har testat hempaket till tre olika adresser ifrån tre olika ställen, alla tre har strulat på något sätt, de andra två har blivit aviserade och nu det här :)

    Hur har ni andra som har hemleveranser löst det? Kör ni hempaket eller någon annan lösning? vad finns det för bra alternativ för nystartad som inte avkräver en att man måste deponera 30 papp, skicka 100 paket om dagen för att komma ner i vettiga priser? Är plusskontot/lessmore extra besvär? mer krångel med reklamationer?

    #141562
    Thomas THL
    Deltagare

    Att det är tungt och en bit att gå får en chaffis utan yrkesstolthet att helt enkelt skita i ditt paket, mycket lättare att blippa in att du inte var hemma.

    Har råkat ut samma sak när det gäller leveranser till mitt företag från i stort sett alla fraktbolag genom åren.

    DHL med pluskontot är som att ha avtal direkt med DHL.

    #141599
    Parvelito
    Deltagare

    Det här med lata chaufförer är ett j***a otyg som blir allt vanligare. Jag blir lite less när jag hittar lapp i brevlådan att de sökt mig, och att jag nu kan hämta paketet i stan istället. Särskilt om jag varit hemma hela dagen i villan dit man kan backa upp med stora lastbilar och fälla baklyften så att de slutar 1,4m från min ytterdörr. Det finns dessutom plats att vända med en stor lastbil om man inte orkar backa 75m tillbaka genom vår allé.

    Jag tror att grunden ligger i prispress och tidsnöd. För att hinna med dagens utkörningslista så krävs det nästan att man hoppar över några som inte får paket så ofta, och bara droppar lappen i brevlådan. De kan inte rutinerna, vet inte vilken dörr det skall till etc, och då är det lättare att hoppa över. Sedan får någon annan ta smällen när förbannad kund ringer. De jag får paket av ofta är det inga problem med, men EMS, UPS eller gud sig förbjude Fedex däremot lägger lapparna i brevlådan, kodar in att jag inte är på plats, och fräser vidare.

    #141602
    Magnus
    Deltagare

    Jag har haft problem med Postens utkörningar, nu fungerar det bra.
    Övriga leverantörer har knackat på dörren eller ringt mobil-nr som är uppsatt på dörren.
    Numera ringer de flesta 5-10min innan för att kolla att jag är på firman.

    Har blivit förbannad ett antal gånger på Poståkeriet.
    Har då mejlat leverantören och förklarat för dem att om de inte kommer med varorna som jag har beställt så får de ta tillbaka skiten.
    Efter 3-4 gånger så har troligen chauffören fått skit uppifrån så nu ringer han alltid eller tar ett varv senare på dagen för att kolla om jag är där.
    Detta har främst gällt olika typer av kontorsmaterial Quill/Staple som det är lätt att beställa från annat håll.

    För några år sedan var jag sur på poståkeriet när de strulade hela tiden.
    Det visade sig att chauffören inte hade en mobil med sig, det är katastrof.

    #141606
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Magnus 40451 wrote:

    För några år sedan var jag sur på poståkeriet när de strulade hela tiden.
    Det visade sig att chauffören inte hade en mobil med sig, det är katastrof.

    Man ska inte bli förvånad över att chaufförerna inte ringer. Inget åkeri förutom TNT förser sina chaufförer med mobiltelefon.

    Varje gång en chaufför ringer så ringer han ifrån sin privata mobil.

    Helt rubbat av åkerierna om ni frågar mig. 😡

    #141609
    biz
    Deltagare

    @Per Nilsson 40455 wrote:

    Man ska inte bli förvånad över att chaufförerna inte ringer. Inget åkeri förutom TNT förser sina chaufförer med mobiltelefon.

    Varje gång en chaufför ringer så ringer han ifrån sin privata mobil.

    Helt rubbat av åkerierna om ni frågar mig. 😡

    Vi kör Posten och det stämmer inte riktigt iafall inte på ”vår” lastbil som kommer varje dag, vi har ett mobilnummer till lastbilen som kör vår runda, om vår ordinarie chaufför är sjuk eller på semester så är det samma mobilnr då den tillhör lastbilen för vår runda. Kanske funkar annorlunda för skåpbilarna eller på andra orter.

    #141610
    Per Nilsson
    Deltagare

    @biz 40458 wrote:

    Vi kör Posten och det stämmer inte riktigt iafall inte på ”vår” lastbil som kommer varje dag, vi har ett mobilnummer till lastbilen som kör vår runda, om vår ordinarie chaufför är sjuk eller på semester så är det samma mobilnr då den tillhör lastbilen för vår runda. Kanske funkar annorlunda för skåpbilarna eller på andra orter.

    Klockrent att det postkontoret har löst det där. Här i Stockholm är det ett jäkla gissel med chaufförerna och deras mobiler.

    Jag måste dock ge världens största eloge till ”vår” UPS-kille som alltid ringer innan han kommer.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.