hej

Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Vilken bank använder ni? (ang bankgiro utbet)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97839
    team_f
    Medlem

    Jag använder idag SEB enkla firman. Det stör mig något otroligt att jag måste plocka ut inbetalningar via bg en och en. Onödig tid, onödigt mycket filer och framförallt osmidigt om man missar då jag får betala för mer bokföringstid..

    Finns det ingen bank som löst detta så att man kan ta ut ex en hel månad i taget via Excel eller pdf tex.

    Gårtju att ta ut hela kontoutdraget , men då syns ju inte betalningarna var för sig utan bara i klump per dag.. Alla andra sytem jag använder går bokföring att ta ut med ett klick.. men här..icke..

    Så.. Har någon bank löst detta? Jag är redo att byta direkt.

    #141719
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kolla även med Katrin på Kodmyran för hon kör allt via sin bank, vet dock inte vilken men hon har bokföringen genom bankkontot i alla fall.

    Hon omsätter ändå en hel del och har säkert en massa verifikationer så något bra måste det vara för hon har det fortfarande:o:p

    EDIT: Eller så beror det på att hon inte orkar byta, för då innebär det ju kanske mindre tid i hennes trädgård……….=)

    @team_f 40584 wrote:

    Jag använder idag SEB enkla firman. Det stör mig något otroligt att jag måste plocka ut inbetalningar via bg en och en. Onödig tid, onödigt mycket filer och framförallt osmidigt om man missar då jag får betala för mer bokföringstid..

    Finns det ingen bank som löst detta så att man kan ta ut ex en hel månad i taget via Excel eller pdf tex.

    Gårtju att ta ut hela kontoutdraget , men då syns ju inte betalningarna var för sig utan bara i klump per dag.. Alla andra sytem jag använder går bokföring att ta ut med ett klick.. men här..icke..

    Så.. Har någon bank löst detta? Jag är redo att byta direkt.

    #141721
    team_f
    Medlem

    Bokföringen vill jag inte sköta själv, men jag vill kuna ta ut verifikationer med ett klick.. Det är ju inte 1995 liksom :)

    Kodmyran,, Hur gör du?
    Hur gör ni andra?

    #141727
    Parvelito
    Deltagare

    Betalningar får jag plocka ut en och en, inbetalningar till bankgirot kan jag ta ut en lista från Swedbank som innehåller samtliga dagens inbetalningar, med kompletta uppgifter om vem som betalat, eventuella meddelanden och vad de betalat.

    #141728
    team_f
    Medlem

    Jo samtliga dagens är ju inga problem.. Men jag vill ju kunna plocka ut en månad i taget.
    Känns ju konstigt att ingen annan reagerar på detta.Är ju inte direkt en avancerad funktion,otroligt onödiga jobb.. Tid är pengar..

    #141730
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag tror nog många reagerar på detta, inkl jag (nu när jag förstår vad du menar).

    Men tyvärr så betyder det sällan något att gnälla på en funktion man saknar på ett bank företag.

    Finns så många funktioner som man saknar på banken tyvärr.

    Men jag håller helt med dig.

    @team_f 40594 wrote:

    Jo samtliga dagens är ju inga problem.. Men jag vill ju kunna plocka ut en månad i taget.
    Känns ju konstigt att ingen annan reagerar på detta.Är ju inte direkt en avancerad funktion,otroligt onödiga jobb.. Tid är pengar..

    #141731
    Parvelito
    Deltagare

    @team_f 40594 wrote:

    Jo samtliga dagens är ju inga problem.. Men jag vill ju kunna plocka ut en månad i taget.
    Känns ju konstigt att ingen annan reagerar på detta.Är ju inte direkt en avancerad funktion,otroligt onödiga jobb.. Tid är pengar..

    Ja, tid är pengar, men de allra flesta använder sina kontoutdrag dagligen och är därför angelägna om att skriva ut dem dagligen. Det är ett väldigt klickande i internetbanken runt 16:00 på eftermiddagen för att få ut dagens utdrag så fort som möjligt.

    #141743
    GregerA
    Deltagare

    Det kan ju också ha något att göra med att bokföring skall ske löpande … ;) … att skriva ut en hel månad i klump hade nog inte riktigt uppmanat till att följa god bokföringssed.

    Vi har Handelsbanken och efter 16:00 kan man skriva ut alla dagens Bg-transaktioner, med all info, med mer eller mindre ett klick.

    #141751
    nmn
    Deltagare

    Har du många inbetalningar så går det att automatisera med betal-filer från bankgirot som du laddar in i ditt ekonomisystem så bokas kundreskontran av automatiskt. Prata med din bank, vår banktant har velat sälja in det till oss men vi har så få betalningar/dag att vi inte tycker det är lönt.

    #141872
    henrik
    Deltagare

    Vi använder Handelsbanken och vi tankar bara ner en fil till programmet så bockas allt av automatiskt dagligen. Allt enligt god bokföringssed, 1 transaktion = 1 verifikation i bokföringen :). Jag vet inte om det går men har man inte så många inbetalningar kanske man kan välja att få det utbetalt veckovis istället för att få mindre administration.

    /Henrik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.