hej

Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Tips på förbättringar på Oljebaren.se

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97849
    Pelle K
    Deltagare

    Hej på Er,

    Har lustläst detta forum i under några månader nu, mycket trevlig och nyttig läsning!

    Vi vill gärna ha tips på förbättringar, på våran sida http://www.oljebaren.se som ligger hos Textalk.

    Historik
    Vi, jag och min bror, startade den 2006 då vi kom i kontakt med importören av Gulf-smörjmedel, där av namnet! Ganska omgående kom vi in på fordonsbelysning i form av xenonkonverteringskit som vi började importera från Kina. Sedan så har sortimentet växt med flera varugrupper, LED, arbetsbelysning, extraljus etc.

    #141807
    basse1985
    Deltagare

    Oj, massor av olika färger som skriker.

    Det känns nästan som ni tagit de färger som absolut ej passar tillsammans och satt dem på er sida..

    #141809
    Parvelito
    Deltagare

    Oj, det var väldigt jobbigt att läsa. Jag är säker på att ni kan göra en hel del bara genom att välja andra färger. Även om man eftersträvar kontraster så är orange en färg som gör rätt ont att titta på och som dränker det andra. Har man sedan mörk bakgrund på loggor fungerar nästan bara vit text (eller väldigt ljusa färger), men inte rött.

    Gör t.ex. den orangefärgade ramen svart med vit text, men behåll orange i loggan. Orange kan sedan få följa med in i era märkningar där ni idag har svart och rött så att det blir svart och orange, det kontrasterar bättre. Det gör heller inget om märkningarna är enhetligt utformade, då hittar kunderna informationen bättre och tar in den i sitt medvetande utan att tänka.

    Annars var det bra bilder och liknande, så jag tycker ni skall börja med färgskalan.

    #141810
    Pelle K
    Deltagare

    Tack Basse, misstänkte att den kommentaren skulle komma :-)
    Det är noterat på att-göra-listan!

    #141816
    Pelle K
    Deltagare

    Tack Parvelito, bra tips på färgsättningen, vi har ”Butiksystem” hos Textalk så jag ska öppna en testbutik och mecka lite med färgerna!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.