hej

Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Kvalité VS inlänkar

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98199
    hatstore
    Deltagare

    Hej!

    För ca 4 månader sedan så startade vi en e-butik vid namn hatstore där vi enbart säljer kepsar

    Jag jobbar som SEO-tekniker och såg direkt att det fanns potential att klättra lite på sökorden, men på startsidan hade vi jättar som hollywood och junkyard med typ 40 miljoner inlänkar (enligt seomoz)

    Det roliga är nu att vi efter 2 veckor med optimering, 200 naturliga inlänkar har klättrat förbi alla dessa och ligger nu 2:a på ”kepsar”

    Sen kan jag inte påstå att vår sida är bättre optimerad än vad junkyard är on.page. Men kan det vara så att google känner av att vi är mer kvalitativa när det gäller just kepsar, gentemot junkyard som säljer allt mellan himmel och jord?

    Vänliga hälsningar

    #146446
    Magento
    Deltagare

    Skall inte du som SEO-konsult/expert på SEO känna till detta?

    #146447
    hatstore
    Deltagare

    Det kan man tycka, men i just detta fallet är jag osäker, som på mycket annat inom denna världen..

    #146450
    hakedq
    Deltagare

    Tycker det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser, det är långt ifrån ovanligt att nya sajter rankar bra för att sen falla tillbaka i resultaten.

    #146451
    hatstore
    Deltagare

    Självklart är det så, men då sidan i sig har funnits i nästan 6 månader och klättringen inte har varit explosionsartad utan sakta med säkert så tror jag vi ligger hyffsat stabilt, men som du säger, finns alltid en risk att man faller som en sten

    #146455
    Parvelito
    Deltagare

    Det är förmodligen så att din sida handlar mer om kepsar än deras sidor, att din sida uppdateras mer ofta än deras och att dina länkar är nyare och har en högre relevans genom att de finns i inlägg som handlar om kepsar.

    Relevans, kvalitet och färska uppdateringar är viktiga saker när man pysslar med SEO har jag märkt.

    (För övrigt ligger ni efter Hollywood när jag googlar).

    #146456
    Magento
    Deltagare

    Google är ju rätt duktiga på att avgöra relevansen på hela siden vid indexeringen.

    #146458
    hatstore
    Deltagare

    Ohja, kvalité och relevans på innehåll är det absolut viktigaste, men mina funderingar gick mest i skillnad på antal inlänkar, sen är väl säkert hälften av deras inlänkar spam, men ändock. Sen så har vi väl anpassat oss lite mer efter pingvinen med tanke på ankartexter osv, men jag tycker ändå det är skumt med så bra positioner, men jag får återkomma om några veckor om vi ligger kvar för en djupare analys.

    @Parvelito
    , jag går efter gserp.se

    #146460
    Magento
    Deltagare

    Glöm inte bort att hosting är 25% av googles ranking algoritm. Många som väljer flashosting och sedan tror att lite konsulttimmar fixar biffen :)

    #146471
    Magnus Brath
    Deltagare

    Jag skulle gissa att det är de tydliga ankartexterna i forum som gör saken. Jag skulle vilja varna lite för allt för ensidiga ankartexter dock. Det går väldigt bra upp till en viss gräns, sen smäller det till.
    Skulle vilja tipsa om någon av de många verktyg/guider som jag skrivit om här för lite mer input om SEO. T ex går det att lära sig att hosting på inga som helst vis är 25% av Googles algoritm ;)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.