hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Person med anmärkningar lägger ny order

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98843
    annnil
    Deltagare

    Hur skumt är inte detta? Häromveckan hade jag en kvinna som la en order och valde faktura som betalningsalternativ. Vid kreditupplysning visade det sig att hon hade mängder av anmärkningar. Förklarar vänligt att hon inte blivit godkänd för fakturabetalning och hänvisar till andra betalsätt. Som med alla dessa ordrar så hörde jag inget mer.

    Sen lägger hon nu en ny order med nästan exakt samma grejer (+ några till)och faktura som betalsätt. Vad vill hon?!

    #152945
    Richie72
    Deltagare

    Min (rätt begränsade) erfarenhet av detta är att människor som har massor med anmärkningar har gett upp och försöker beställa överallt där det går. Hon kommer nog aldrig betala och det är inte någon riktig order.

    Be henne betala i förskott och erbjud 10 % rabatt. Du kommer aldrig se pengarna ändå.

    #152946
    Per Nilsson
    Deltagare

    Och för att knyta an på den sista raden i denna text (Richards) så är mitt råd: skit i det. Slösa inte tid och energi. Mejla samma mejl som tidigare och låt det vara bra med det.

    @Richie72 52922 wrote:

    Min (rätt begränsade) erfarenhet av detta är att människor som har massor med anmärkningar har gett upp och försöker beställa överallt där det går. Hon kommer nog aldrig betala och det är inte någon riktig order.

    Be henne betala i förskott och erbjud 10 % rabatt. Du kommer aldrig se pengarna ändå.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.