hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Förslag på plattform sökes till webshop kanske Nordisk eller Askås?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98955
    spazzio
    Deltagare

    Hej på er!

    Är ny här på forumet, först vill jag tacka för att så många delar med sig av sina erfarenheter denna hemsida och detta forum är verkligen till nytta för mig och säkerligen många andra.

    Ber ödmjukt om ursäkt att jag skapar en ny tråd om ett ämne som säkert avhandlats tusen gånger redan innan, men min gissning är att era leverantörer förändras och så gör även era önskenmål och då förändras kanske intrycken också så svårt för mig att bedömma gammla trådars relevans.

    Lite om vad jag söker…startar ett nytt företag som kommer sälja kosmetika och söker nu en leverantör till uppbyggnad av webshop där uppskattningsvis 90% av produkterna kommer säljas resterande del genom vår lagershop.

    Antalet artiklar kommer understiga 1000 i antal. Vi använder idag Visma SPCS 2000 så om det finns en synkning från plattformen är det bra om det är intergrerat redan från början.

    Hur är era åsikter om Nordisk ehandel? Tycker Askås hemsidor ser bättre ut i mina ögon men de bolagen som är deras referenser är ju flera av de tunga namnen inom sin bransch. Misstänker att man får vad man betalar för i vanlig ordning…

    Har själv inga erfarenheter och kunskaper att skriva i html eller liknande så det lär bli till att utnyttja en konsult eller plattformarnas egna designers.

    Sannolikt en kostnadsfråga och min budget första året för licenser, uppbyggnad osv understiger 40,000.

    Är jag realistisk som funderar att välja en lösning från Nordisk ehandel eller Askås om ni var i mina kläder skulle ni titta mer åt en annan lösning?

    Stort tack på förhand

    #153715

    Jag personligen använder WordPress Woocommerce.
    Fördelar.

    Bygger på WordPress systemet som cirka 20% av världens sidor bygger på.
    Enkel att underhålla och sköta.
    Uppdateras ständigt och gratis uppdateringar.
    Inga abonnemang eller månadskostnader.
    SEO-vänlig
    Tusentals tillägg varav majoriteten gratis.
    Stöder Klarna konto och faktura, Payson direkt betalning och faktura, dibs.
    Billig – Mellan 5 000 till 20 000 kr beroende på funktioner och jobb.

    Nackdelen är brist på integration med Sv. Bokföringsprogram än så länge men Niklas på Krodedil som har utvecklat Klarna och Payson integrationen har lovat att försöka sig på med en integration med Visma.

    #153721
    Richie72
    Deltagare

    Vi kör Textalk, det fungerar utmärkt och täcker alla era behov.

    #153725
    LEDwebb
    Deltagare

    Be om en testbutik hos Wikinggruppen och Kodmyran och prova dem, vi själva kör Wikinggruppen och är skitnöjda!

    #153741
    spazzio
    Deltagare

    Stort tack för alla svar, imponerad av hur snabb feedbacken är här på forumet verkligen superjuste!

    Har precis som LEDwebb föreslagit nu börjat sätta upp testbutiker hos flera olika leverantörer, kommer fortsätta arbeta i dem under veckan som kommer och sedan ta beslut.

    Återkommer med fler frågor eller bekräftelse på vilken lösning det senare blev.

    Tack så länge till samtliga…

    #153745
    Runns.se
    Deltagare

    @spazzio 53803 wrote:

    Stort tack för alla svar, imponerad av hur snabb feedbacken är här på forumet verkligen superjuste!

    Har precis som LEDwebb föreslagit nu börjat sätta upp testbutiker hos flera olika leverantörer, kommer fortsätta arbeta i dem under veckan som kommer och sedan ta beslut.

    Återkommer med fler frågor eller bekräftelse på vilken lösning det senare blev.

    Tack så länge till samtliga…

    Fint, meddela gärna vilken du väljer :-)

    Letar själv efter en ny…

    #153767

    @LEDwebb 53786 wrote:

    Be om en testbutik hos Wikinggruppen och Kodmyran och prova dem, vi själva kör Wikinggruppen och är skitnöjda! Tror dock inte de har någon vismakoppling

    Tack för referensen LEDwebb!

    Vi har en koppling till bland annat Visma via Sharespine. Med denna koppling kan vi skicka över ordrar till Visma, och ta emot lagersaldon och annan produktinfo från Visma till webbutiken. Fråga gärna info@wikinggruppen.com för mer info kring detta!

    #153769
    stocktown
    Deltagare

    @Wikinggruppen 53831 wrote:

    Tack för referensen LEDwebb!

    Vi har en koppling till bland annat Visma via Sharespine. Med denna koppling kan vi skicka över ordrar till Visma, och ta emot lagersaldon och annan produktinfo från Visma till webbutiken. Fråga gärna info@wikinggruppen.com för mer info kring detta!

    Vad är fördelen med en koppling via Sharespine mot Visma? Blir det inte bara en ytterliggare kostnad..?

    #153770
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Exakt, bara extra kostnad. Men plattforms företaget slipper ta fram en egen koppling som kostar en del pengar att göra såklart.

    Det enda som jag anser är bra med Sharespine är att man kan koppla sina betalsätt (har jag fattat det som) så man får en enkel och snabb bokföring, med detta kan man såklart spara mycket tid. Men annars, som vanligt = mer kostnader.

    @stocktown 53833 wrote:

    Vad är fördelen med en koppling via Sharespine mot Visma? Blir det inte bara en ytterliggare kostnad..?

    #153805
    Bisam
    Deltagare

    Jag tycker att Starwebs butik är bra och väldigt enkel att sköta, även om jag inte har så mycket annat att jämföra med…
    Men kan vara värt att sätta upp en testbutik? Går snabbt och smidigt att göra.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.