hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Julstatistik från CoolStuff

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99278
    PatrikW
    Deltagare

    Hej Hej i det avlånga landet.

    Vi dela precis lite information på vår facebook sida. Tänkte ni kanske tyckte det var roligt här också!

    Värt att nämna är att silly socks kom i lager igår. Hade varit slut ca 3 veckor.

    Alla siffrorna är från 3dec.

    #156622
    Fredrik_Norberg
    Deltagare

    Intressant! Har julhandeln enligt prognos tagit fart för er ännu?

    #156638
    PatrikW
    Deltagare

    Den har absolut tagit fart. Dock kommer kunderna lägga in någon växel till snart.

    #156647
    Fredrik_Norberg
    Deltagare

    Men har den tagit fart enligt prognos eller har kurvan skjutits fram något? För oss trodde vi det stora rycket skulle kolla efter 1:a advent, lite i linje med Klarnas siffror, men nu lutar vi åt att julturbon kommer igång till kommande helgen.

    Vi har väldigt bra försäljning just nu, men det jag pratar om är den vertikala utvecklingen :)

    #156650
    PatrikW
    Deltagare

    Det ligger något efter. Men inte speciellt mycket för oss. Vi hoppas precis som många andra att det kommer dra igång ordentligt till denna helgen.

    #156655
    Joel
    Deltagare

    Hur många har ni som jobbar med pack&plock under december? :)

    #156657
    PatrikW
    Deltagare

    @Joel

    Lagret har för tillfället öppet mellan 05.45 -> 23.30.

    Det jobbar ca 30st inhyrd personal per pass. (Så i runda slängar 70st pers per dag) Totalt är där ca 100st på inhyrd kontrakt via dreamwork. Utöver det är där 7 st ordinarie CoolStuff personal.

    #156666
    Joel
    Deltagare

    @PatrikW 57090 wrote:

    @Joel

    Lagret har för tillfället öppet mellan 05.45 -> 23.30.

    Det jobbar ca 30st inhyrd personal per pass. (Så i runda slängar 70st pers per dag) Totalt är där ca 100st på inhyrd kontrakt via dreamwork. Utöver det är där 7 st ordinarie CoolStuff personal.

    Cool! Du skriver Dreamwork, är det då studenter som ni hyr in eller hur fungerar det? Jag tänker mig att det är ju relativt enkla uppgifter att plocka en vara och lägga den i en kartong, så någon dyr personal från Manpower kanske inte behövs? :)

    #156672
    PatrikW
    Deltagare

    Vi har haft manpower tidigare år men detta året valde vi att testa dreamwork. Varför exakt vet jag inte :)

    #156683
    Prix
    Deltagare

    Hinner ni leverera på en dag? :) Snart tre dagar sedan mina beställningar hos den gröna giganten och idag började en av två beställning att packas, men den har fortfarande inte skickats.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.