hej

Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Billig komplett betallösning

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99328
    Mathias R
    Deltagare

    Hej
    Ska försöka få igång min webshop lite mer och funderar på vilken betallösning jag ska satsa på.
    Har kollat runt både här och på webben efter något som verkar bra.
    Vill ha en leverantör som erbjuder allt!! Kort, Faktura, Direktbetalning och att jag inte måste ett avtal och konto hos varje bank för direktbetalningen.
    Jag fastnat lite på Klarnas nya Check out och Payer, Swedpay. Där verkar man få det mesta för från 600:- per månad.
    Min webshop är ett komplement till min butik så det kommer inte vara någon jätteomsättning i webshopen till att börja med, och därför vill jag hålla nere dom fasta kostnaderna.
    Är tacksam för alla synpunkter och tips på på mina förslag och på andra.
    /Mathias

    #157072
    Nuco
    Deltagare

    Ta en titt på Payson. Där får du allt inkl faktura till 0kr i månaden och helt OK avgifter om du inte förväntar stor omsättning i ebutiken i början.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

    #157087
    Mathias R
    Deltagare

    Ja, det kan vara ett alternativ.
    Vad tror ni erfarna ehandlare, säljer man mer med ett starkare leverantör av betallösning?

    #157315
    NellyPeter
    Deltagare

    Jag tror nog att de flesta är beredda att hålla med om att fler och bättre betalsätt har en positiv inverkan på CR/försäljning. Om du kan hitta en leverantör som kan erbjuda multipla lösningar är det att föredra vid låga volymer. Det kostar dig säkert lite mer per transaktion men dina fasta kostnader blir lägre. När du når högre volymer kan du alltid omförhandla.

    #157367
    Mathias R
    Deltagare

    Det lutar åt Klarna Checkout. Det känns som en enkel prisvärd lösning som har allt jag behöver, även om det kostar lite mer per köp. Och som jag kan växa endel med också. Att bara behöva ett avtal är nog den största fördelen och att det känns som ett etablerat varumärke för kunderna.

    #158364
    T68
    Medlem

    Bumpar denna tråd lite:
    Jag ska inom kort starta en webbshop byggd på Joomla 2.5 o Virturmart 2 (jo jag vet det är lite mossiga grejer :-), men jag kan knacka i dessa system o fått till mallen hyfsat bra).

    Så nu till frågan om betalssystem. VM har moduler för Paypal, Klarna och Payson. Är mest sugen på de två med P… då Klarna har lite höga avgifter så här i början innan försäljningen (förhoppningsvis) tar fart.

    Vad säger ni som har erfa av dessa två? Bra o dåligt? Vad ska man tänka på? Räcker det kanske med ett och isåfall vilket?

    Tack för all hjälp!

    #158365
    Nicklas
    Deltagare

    Payson är en bra början, där har du kort, direktbetalning från bank och även faktura utan några fasta avgifter.

    #158370
    Prix
    Deltagare

    Enligt information i en annan tråd är Klarna kanske inte den bästa lösningen om man har många företagskunder. Dock så var det tveksamt till vem som är bra. Detta gäller då faktura.

    Så har du många företagskunder skall du vara lite extra frågvis kring detta.

    Payson är att rek. om du inte har en hög snittorder. Jag kör faktura och delbetalning via Svea, Kort med Certitrade och funderar på Direkbetalning hos Payson. De är bara tre att hålla ordning på, vilket är ganska lätt.

    #158386
    wtorsler
    Medlem

    Tjena Mathias,

    Jag jobbar på PayPal här i Stockholm, jag vet att du letar efter ett betalningsalternativ med direktbanköverföring och faktura. Om du skulle vilja ha mer information om hur vi funkar så berättar jag gärna mer, precis som Payson så har inte vi heller några fasta avgifter.

    Med vänliga hälsningar,
    William Torsler
    wtorsler@paypal.com

    #158387
    Nicklas
    Deltagare

    Om man ska hitta billigare alternativ till Paypal så kolla på Skrill om du går via en av deras partners ser du prisbilden här: 1,79% + 2kr https://www.skrill.com/partners/prestaworks/
    Billig och bra kortbetalning när man startar upp sin butik.
    Paypal är tyvärr bara dyra och de går inte att prata priser med.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.