hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Tips på fraktbolag för nystartad butik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99539
    Dunis
    Deltagare

    Hej!

    Jag är en rookie på detta med e-handel och håller nu på att starta upp min webshop. Kikar över detta med fraktsätt men blir inte riktigt klok. Vill i min butik ha en enhetsfrakt för att förenkla för kunden. Men när jag kikar på ex DHL blir ju frakterna svindyra oavsett vad de väger.

    Vilka är era tips på bra, pålitliga och inte snordyra fraktbolag? Posten, Schenker eller DHL?

    Alla tips mottages tacksamt!:)

    #158852
    mavraj
    Deltagare

    Jag tycker du ska söka på ”pluskontot” eller ”lessmore” här i forumet. Har du ett medlemskap hos någon av dessa två aktörer skickar du paket för 50-65kr istället för ordinarie pris som väl ligger på en bra bit över 100-lappen.

    Ett medlemskap brukar kosta runt 1000 kr ex.moms och år.

    Lycka till!

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #158868
    Freddesix
    Deltagare

    Glöm inte att jämföra med Fortus också om Pluskontot och Lessmore ska vara med i leken. Även Grossist har liknande avtal. Jämför noga och visa ingen pardon när du förhandlar om startavgiften!

    #158878
    Dunis
    Deltagare

    Tack för tips! Jag ska genast kolla upp de företag ni nämner. Gäller detta även om man inte är grossist utan (i nuläget) bara är ÅF?

    #158876
    Dunis
    Deltagare

    Freddesix och mavraj- Vilket använder ni själv? Är du/ni nöjda med det ni valt?

    #158884
    skickapaket.net
    Deltagare

    Ska du sälja i Sverige eller Europa, övriga världen?

    #158896
    mavraj
    Deltagare

    @Dunis 59605 wrote:

    Freddesix och mavraj- Vilket använder ni själv? Är du/ni nöjda med det ni valt?

    Jag använder mig utav Pluskontot och är supernöjd. Vid en eventuell registrering så får du erbjudande från relevanta företag (emballage, papper/toner etc) som du har nytta av vid eventuella inköp.

    Paketen skickas direkt via DHL multishipping och fakturorna får jag en gång/veckan. Vanligtvis trillar de in på mailen natten till lördag varje vecka.

    Innan jag startade min butik var jag skraj för att frakten skulle käka upp mina marginaler (jag skrev även en tråd om det) men insåg att med pluskontot kostar det mig endast 5-15kr att skicka paket, eftersom jag tar ut en frakt på 49kr av kund. I de fall paketen får plats i ett vanligt brevinkast skickar jag de med Posten. Då blir fraktkostnaden allt mellan 12-48kr, vilket gör att det blir lite pengar kvar av frakten jag får från kund.

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #158919
    Dunis
    Deltagare

    @skickapaket.net 59611 wrote:

    Ska du sälja i Sverige eller Europa, övriga världen?

    Bara Sverige

    #158920
    Dunis
    Deltagare

    @mavraj 59624 wrote:

    Jag använder mig utav Pluskontot och är supernöjd. Vid en eventuell registrering så får du erbjudande från relevanta företag (emballage, papper/toner etc) som du har nytta av vid eventuella inköp.

    Paketen skickas direkt via DHL multishipping och fakturorna får jag en gång/veckan. Vanligtvis trillar de in på mailen natten till lördag varje vecka.

    Innan jag startade min butik var jag skraj för att frakten skulle käka upp mina marginaler (jag skrev även en tråd om det) men insåg att med pluskontot kostar det mig endast 5-15kr att skicka paket, eftersom jag tar ut en frakt på 49kr av kund. I de fall paketen får plats i ett vanligt brevinkast skickar jag de med Posten. Då blir fraktkostnaden allt mellan 12-48kr, vilket gör att det blir lite pengar kvar av frakten jag får från kund.

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    Det låter ju väldigt bra när man kikar på deras sida och det du säger. Jag ska jämföra med de andra aktörerna också. Hur länge har du varit medlem?
    Det jag kan se om jag jämför med Lessmore är att de även har avtal med posten också vilket är bra.

    Det är ju en djungel allt detta :)

    #158940
    Prix
    Deltagare

    Pluskontot är bra men det händer väldigt lite… Tycker att det saknas många bra avtal som de bör kunna få till.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.