hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Någon som har erfarenhet av hemsidan24?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99656
    wearness
    Medlem

    Hej på er alla!
    Har nu letat runt om vilken plattform jag skall ha till min e-handel och har fastnat för Hemsidan24!
    Har velat mellan den och textalk.

    Hittar dock inga inlägg om Hemsidan24 så nu undrar jag om någon här använt eller använder den?

    Fördelar? Nackdelar?

    Tacksam för svar:)
    Mvh Jenny
    Wearness

    #159937
    FredrikGust
    Deltagare

    Jag tittade runt lite på de referenser de lagt ut och spontant skulle jag nog fundera en och annan gång på om det verkligen är så du vill att flödet vid köp ska se ut. Lösningen ser ju ut att vara snygg och prydlig, men bland huvuddelen av referenserna fick jag leta för att alls hitta e-handelsdelen. En av referenserna hade dessutom lagt ner sin butik.

    Att sälja på nätet handlar om några korta baspunkter (min tolkning):

    1. Få folk att hitta till din butik, helst via google och då bör plattformen göra det enkelt för dig att bygga en butik där du redan från början har goda möjligheter att göra ”rätt”.
    2. Om du ska annonsera måste du kunna bygga landningssidor som blir relevanta måltavlor dit du skickar besökarna från dina annonser.
    3. Få dem som besöker att vilja handla. Här är det viktigt att folk ska förstå vad man gör på din sida. Är det en informationsplats eller en butik att handla i?
    4. Få dem som vill handla att genomföra sitt köp genom en enkel och intuitiv process med beställningsförfarandet.

    Genom att besöka några referenser på respektive plattform så känns Textalk som den som får flest poäng på punkterna i min lista.

    Det som inte står i min lista som jag tycker de gör bra är möjligheten att skapa innehåll på sidan. Innehåll är också något som drar besökare, men det gäller att kunna kombinera det innehållet med butiksdelen så att man i innehållet också får försäljning genom att lägga köpknappar etc även i texten. Det här är ju en trafikdrivare, men man måste fortfarande göra kunder av besökarna och det är det som är det svåra.

    Detta var nog inte svar på din fråga eftersom jag inte själv är kund annat än med testbutik hos Textalk. Man kan säkert bygga en bra butik i båda plattformarna, men den ena har ett helt gäng framgångsrika referenser. För att bli en vinnare underlättar det att arbeta med andra som är framgångsrika och den enkla vägen tror jag vore att välja någon av lösningarna som finns i registret här på ehandel.se som en jämförelse mellan olika lösningar.

    #159993
    wearness
    Medlem

    Tack Fredrik!
    Jag tror du har rätt på alla dina punkter! Skall fortsätta kolla runt! Vill ju att det skall bli så rätt som möjligt från början!
    Mvh Jenny

    #160163
    MakeMeSmile
    Deltagare

    Hej,

    Vi kör hemsida24 sedan starten – kommer inte ihåg varför vi började där, men kör det fortfarande.
    Man behöver inte kunna något om programmering eller liknande då det finns färdiga block att använda.
    Känns dock som att vi ”nått taket” och behöver titta efter nytt.
    Kolla gärna vår sida om du vill.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.