hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Användare av pluskontot?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99725
    m.elvi
    Deltagare

    Är det någon som använder sig av pluskontot för att skicka sina varor genom DHL både i Sverige och till utlandet? Är ni nöja med deras tjänster och hur ser prislappen ut för er, blir det billigare än andra logistiklösningar på marknaden?

    Alla tips uppskattas!

    #161439
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja det är många som använder dessa. Det finns även Fortus International som jag tycker du ska kolla på (Har för mig att det skiljer lite till det bättre med Fortus).

    Man kan aldrig få dessa priserna som dessa fraktsamlare har om man är ny och ringer DHL. Jag älskar dessa tjänsterna!

    @m.elvi 61560 wrote:

    Är det någon som använder sig av pluskontot för att skicka sina varor genom DHL både i Sverige och till utlandet? Är ni nöja med deras tjänster och hur ser prislappen ut för er, blir det billigare än andra logistiklösningar på marknaden?

    Alla tips uppskattas!

    #161451
    bslask
    Deltagare

    Jag har använt Pluskontot i ett par år nu, perfekt för oss som har mindre volym och inte kan/vill/orkar direktförhandla med transportörerna.

    När jag kollade mot Fortus sist var det samma pris för DHLs inrikestjänster, dock har Fortus en del mer erbjudande när det gäller export, ex UPS. Å andra sidan är deras månadskostnad högre, så lite beroende på var din marknad finns och hur dina paket ser ut så faller det åt ena eller andra hållet.

    Men det är suveräna tjänster som snabbt betalar sig!

    #161454
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Finns ju ett gäng aktörer där ute, med ganska likvärdiga erbjudanden. Vi använder oss av Pluskontot och det funkar bra. Men deras jobb är ju mer eller mindre redan gjort, de har förhandlat fram en prislista (som är lägre än vad vi lyckats få själva). Sen är det ju DHL som gör jobbet och det är väl med lite blandad framgång som med de flesta fraktbolagen…

    #161498
    m.elvi
    Deltagare

    Tack så mycket för era tips, ska kolla upp Fortus också för ev. försäljning utomlands.

    #161522
    Emailen
    Deltagare

    Skulle någon vara villig att dela med sig av prislistan för pluskontots DHL-avtal? Skicka PM!

    #160596
    Stefanm
    Deltagare

    Håller på att starta upp en webbshop.Skulle någon varavänligatt dela med sig av prislistan för pluskontots DHL-avtal? Maila den till stefanmelton@gmail.com, tack! Kommer skicka paket på mellan 240 gram-3 kg och kommer behöva att dessa hämtas utpå ett utllämningsställe som DHL servicepoint, finns det något billigare alternativ?

    #161735
    Betonggruvan
    Deltagare

    Jag är också supernöjd med Pluskontot!

    #162498
    fredrik.l
    Deltagare

    Vi har flera medlemmar som har ett brett och varierande behov. Vi som arbetar på Fraktnätverket har tillsammans över 30 års erfarenhet av frakt, både teoretiskt och praktiskt. Genom åren som gått sedan vi startade har vi träffat och talat med flera företag i olika branscher och med olika behov.

    För att tillgodose ett bredare sortiment erbjuder vi idag två tjänster;
    Fraktnätverket.se – Eget fraktavtal för ditt företag, ett komplett inrikesavtal. Eget kundnummer hos DHL.
    Fraktabilligt.se – Boka, Betala, Frakta. Utan begränsningar eller krav. Ca. 40% lägre priser. Perfekt för mindre företag som har ett mindre behov men samma höga krav.

    #176994
    hjalle90
    Deltagare

    Hej, startar upp en gammal tråd. Men jag vore jättetacksam om någon kan skicka en prislista på Pluskontots DHL-avtal? Till hjalle1990@hotmail.com
    Handlar om paket på 0.1 – 5kg

    Tack på förhand

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.