hej

Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Bra betallösningar till ny webshop? DIBS? Klarna?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99895
    annie88
    Deltagare

    Hej!
    Jag ska snart komma igång med min webshop och har nu kommit till detta med betallösningar. Tänkte höra med er vad ni använder och vad ni tycker är prisvärt osv. Som jag har förstått är faktura ett måste.
    Jag har kollat lite på Klarna och DIBS, men jag undrar om detta är lönsamt för mig?
    Klarna tar ju en startavgift på 995 kr + 299 kr i månaden. DIBS tar 4990 kr i start och 690kr/mån (BAS-avtal). Detta känns som otroligt mycket pengar för mig nu i början. Samtidigt vill jag kunna erbjuda mina kunder säker betalning.

    Vad tror ni om detta och vad använde ni i början/använder nu? Tycker ni detta är värt?

    #162404
    MagentoMan
    Deltagare

    Vad använder du för ehandelsplattform idag? Jag skulle rekommendera att börja med payson eller paypal.

    #162405
    annie88
    Deltagare

    Jag använder mig utav Texttalk. Paypal har jag tänkt ha som ett alternativ, men vill ha med vanlig kortbetalning också, och gärna faktura.

    #162409
    mavraj
    Deltagare

    Payson har lösningar för både kortbetalning, direktbetalning via de 4 största bankerna och faktura. Du betalar endast när du faktiskt säljer, så inga fasta månadskostnader.

    Det är vad jag skulle rekommendera ifall du vill hålla kostnader nere och fortfarande erbjuda dina kunder flera betalalternativ.

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #162416
    banane
    Deltagare

    instämmer med mavraj: har varit i din sits och payson är bra med låg instegströskel tycker jag utan fasta avgifter.

    #162422
    Richie72
    Deltagare

    Du kan använda dig av Textalks inlösenavtal för kort i början. Det är en bra och billig start, inga fasta kostnader.
    Jag tycker du ska försöka erbjuda faktura, det är ett väldigt populärt betalsätt.

    #162428
    annie88
    Deltagare

    Tack för era svar!
    Richie72: Har faktiskt funderat på Textalks egna inlösenavtal. Vad har du för erfarenhet av de? Kan kunderna känna sig säkra med det betalsättet?

    #162429
    Richie72
    Deltagare

    @annie88 62965 wrote:

    Tack för era svar!
    Richie72: Har faktiskt funderat på Textalks egna inlösenavtal. Vad har du för erfarenhet av de? Kan kunderna känna sig säkra med det betalsättet?

    Absolut, det är som vilken kortlösning som helst men istället för att du måste betala startavgifter och fasta månadsavgifter så betalar du lite mer per köp.

    Jag använde deras kortköp i början och det gick hur smidigt som helst.

    Så det kan jag verkligen rekommendera. Textalk är duktiga så kunderna kan känna sig säkra (och det kan du med).

    #162431
    timnilsson
    Medlem

    Hejsan Annie!

    Jag har lämnat ett brev till dig, kolla din inbox.

    Fridens liljor!
    Tim

    #162434
    annie88
    Deltagare

    @Richie72 62966 wrote:

    Absolut, det är som vilken kortlösning som helst men istället för att du måste betala startavgifter och fasta månadsavgifter så betalar du lite mer per köp.

    Jag använde deras kortköp i början och det gick hur smidigt som helst.

    Så det kan jag verkligen rekommendera. Textalk är duktiga så kunderna kan känna sig säkra (och det kan du med).

    Låter faktiskt som en bra lösning för mig just nu. Tack för tipset!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.