hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Bäst ehandelsplattform 2014

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #161075
    Runns.se
    Deltagare

    Magento är intressant men själv tycker jag att deras admin är så rörig, eller kanske det är jag som är trög :-(

    #161079
    Jesper L
    Deltagare

    De af vores kunder som bruger magento fortæller at de kræver høj performance af dit hardware da prisliste, hosting, og import af produktdata kan suge meget kapacitet. Ellers hører vi kun godt om magento. Mvh Jesper

    #161080
    sanmic
    Deltagare

    Vi har våran Magento liggandes hos linode.com, rekommenderas starkt.
    Vi betalar 50 USD per månad vilket känns helt överkomligt.

    Multistore med totalt 5 stores i dagsläget, totalt ~4000 produkter.

    Den som vill testa hastighet kan kolla på swedishfoodshop.se eller svenskasaker.se

    Designen på sidorna är väl inget att hänga i julgranen och våra teman är enkla vilket såklart gör att hastigheten blir bättre, men vi tror att sidorna är skapligt snabba för att vara Magento.

    #161081
    sanmic
    Deltagare

    @Runns.se 81040 wrote:

    Magento är intressant men själv tycker jag att deras admin är så rörig, eller kanske det är jag som är trög :-(

    Jag har inte så bra koll på andra plattformar, men hojta om det är nåt du inte hittar eller förstår i Magentos admin så kan jag säkert svara =)

    #161083
    Krus
    Deltagare

    @sanmic 81047 wrote:

    Jag har inte så bra koll på andra plattformar, men hojta om det är nåt du inte hittar eller förstår i Magentos admin så kan jag säkert svara =)

    Härligt med människor som bjuder till! :)

    Trevlig helg!

    #161085
    snartehandlare
    Deltagare

    Även jag tycker att admindelen är jättekomplicerad. Har erfarenhet av virtuemart. Där väljer man enkelt en ordertyp. t.ex ”Betald” och då ser man alla som är betalda, sen när man fraktat den ändrar man t.ex orderstatus till ”Fraktad”. Enkelt och smärtfritt, i magento förstår jag inte alls hur man processar en order.

    #161086
    Runns.se
    Deltagare

    @snartehandlare 81052 wrote:

    Även jag tycker att admindelen är jättekomplicerad. Har erfarenhet av virtuemart. Där väljer man enkelt en ordertyp. t.ex ”Betald” och då ser man alla som är betalda, sen när man fraktat den ändrar man t.ex orderstatus till ”Fraktad”. Enkelt och smärtfritt, i magento förstår jag inte alls hur man processar en order.

    Samma här, har suttit länge och testat olika saker eftersom jag tänkte att magento kunde vara intressant men det är så stor skillnad från textalk och andra system jag kollat på att det är inte att tänka på…

    #161089
    nordicwebteam
    Deltagare

    Just orderprocessandet är det som brukar ta minst tid i de utbildningar i Magento jag kört. Det brukar ta 3-4h utbildning för att komma igång med Magento enligt min erfarenhet. Kanske 20-30 min för att förstå orderdelen. Det går också att välja vad de olika orderstatusarna ska heta om man tycker ”standard-benämningen” är för otydlig.

    Om ni vill kan ni läsa dessa 2 manualer.
    https://nordicwebteam.se/magento-webshop/magento-manual/orderhantering/
    Magento – Knowledge Base – Order Status – eCommerce Software for Growth

    #161090
    Runns.se
    Deltagare

    @nordicwebteam 81056 wrote:

    Just orderprocessandet är det som brukar ta minst tid i de utbildningar i Magento jag kört. Det brukar ta 3-4h utbildning för att komma igång med Magento enligt min erfarenhet. Kanske 20-30 min för att förstå orderdelen. Det går också att välja vad de olika orderstatusarna ska heta om man tycker ”standard-benämningen” är för otydlig.

    Det är ju bra. Men i tex Textalk eller Jetshop (som jag sitter och studerar i en demoshop nu för att se om det är bra) så behövs ingen utbildning alls…

    #161092
    AnnaW
    Deltagare

    @Runns.se 81057 wrote:

    Det är ju bra. Men i tex Textalk eller Jetshop (som jag sitter och studerar i en demoshop nu för att se om det är bra) så behövs ingen utbildning alls…

    Samma sak med OpenCart. Allt är enkelt och tydligt, så att man direkt förstår alla funktioner och inställningar.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.