hej

Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Caterpillar butik – feedback önskas

Visar 5 inlägg - 21 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #132776
    Per Nilsson
    Deltagare

    @najjie 30705 wrote:

    Frågan är väl om det är något kunderna tänker på eller bara vi…

    Det är nog bara vi. För kunden är en kundvagn en kundvagn och ett kategoriträd ett kategoriträd.

    Jag är övertygad om att det är innehållet och inte ramverket/butiksplattformen som avgör huruvida en butik uppfattas som attraktiv eller inte.

    #132792
    Vulcanoboy
    Medlem

    Jag tycker Nordicfeel.se ser amatörmässig ut men dom säljer som smör så jag tror innehållet är viktigast. Nordicfeel omsätter bara 70 miljoner med sin dåliga butik ;)

    #132796
    MrTrib
    Deltagare

    @Per Nilsson 30724 wrote:

    Det är nog bara vi. För kunden är en kundvagn en kundvagn och ett kategoriträd ett kategoriträd.

    Jag är övertygad om att det är innehållet och inte ramverket/butiksplattformen som avgör huruvida en butik uppfattas som attraktiv eller inte.

    Jag både håller med och inte håller med om att det inte är plattformen, huruvida det är ett originaltemplate eller vilka färger som är det viktiga. Precis som någon skrev innan räcker det förmodligen bra i en uppstartsfas för en mindre handlare och för vissa butiker med lite mer neutralt sortiment. Men för någon med ett känt varumärke i grunden så måste shopen bl.a. spegla både innehåll, kontext och varumärke för att vara attraktiv för sina besökare. Går man in på catbutiken förväntar man sig nog att det ska spegla varumärket cat mer än t.ex. vad Knivhuset behöver. Knivhuset tycker jag fungerar alldeles utmärkt med standardtemplate, catbutiken gör det inte.

    Jag håller dessutom med om att catbutiken ser rätt så amatörmässig ut i designen med hårda färger utan någon form designelement (gradienter, texturer etc.) som ”mjukar” färgerna, produktbilderna passar inte ihop med resten av designen, det är vita hörn på gröna knappar t.ex. på ”Lägg i varukorg” på produktsidorna, kassan ser sjukt rörig ut pga den mörka bakgrunden och vita texten (text-tv är snyggare t.o.m.), ”dela”-texterna på produktsidorna tog jag mig för pannan när jag såg etc. etc. Tyvärr kan jag nog hitta många fler punkter som inte håller måttet för att vara en webshop en kund faktiskt köper…

    Och jag tvivlar också på om CAT skulle bli speciellt nöjda om de såg att deras varumärke smutsas ned på det här sättet.

    #132797
    MrTrib
    Deltagare

    @Vulcanoboy 30742 wrote:

    Jag tycker Nordicfeel.se ser amatörmässig ut men dom säljer som smör så jag tror innehållet är viktigast. Nordicfeel omsätter bara 70 miljoner med sin dåliga butik ;)

    Den kanske inte är den snyggaste sidan… Men, den är genomtänkt och speglar vad den säljer på ett bra sätt, har bra färgval som inte ”skär sig” och innehåller inte missar som ser amatörmässiga ut. Med andra ord, den är genomarbetat och speglar sitt innehåll och kontext med vad besökare förmodligen förväntar sig. Vilket i slutändan är bland det viktigaste för att konvertera besökare.

    #132799
    Per Nilsson
    Deltagare

    @MrTrib 30746 wrote:

    Jag både håller med och inte håller med om att det inte är plattformen, huruvida det är ett originaltemplate eller vilka färger som är det viktiga. Precis som någon skrev innan räcker det förmodligen bra i en uppstartsfas för en mindre handlare och för vissa butiker med lite mer neutralt sortiment. Men för någon med ett känt varumärke i grunden så måste shopen bl.a. spegla både innehåll, kontext och varumärke för att vara attraktiv för sina besökare. Går man in på catbutiken förväntar man sig nog att det ska spegla varumärket cat mer än t.ex. vad Knivhuset behöver. Knivhuset tycker jag fungerar alldeles utmärkt med standardtemplate, catbutiken gör det inte.

    Jag håller dessutom med om att catbutiken ser rätt så amatörmässig ut i designen med hårda färger utan någon form designelement (gradienter, texturer etc.) som ”mjukar” färgerna, produktbilderna passar inte ihop med resten av designen, det är vita hörn på gröna knappar t.ex. på ”Lägg i varukorg” på produktsidorna, kassan ser sjukt rörig ut pga den mörka bakgrunden och vita texten (text-tv är snyggare t.o.m.), ”dela”-texterna på produktsidorna tog jag mig för pannan när jag såg etc. etc. Tyvärr kan jag nog hitta många fler punkter som inte håller måttet för att vara en webshop en kund faktiskt köper…

    Och jag tvivlar också på om CAT skulle bli speciellt nöjda om de såg att deras varumärke smutsas ned på det här sättet.

    Håller med till fullo. :)

    Det får ju självklart inte se katastrofalt ut.

    Jag tycker också att catbutiken.se ska ändra sin layout och design till det bättre.

Visar 5 inlägg - 21 till 25 (av 25 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.