hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Magento/icommerce

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94795
    Mike
    Deltagare

    Fler som upplevt strul med mailserver genom icommerce?
    Ett flertal ggr har deras mailserver legat nere på bara några månader.
    Nu är det tredje gången som mina kunder ej får orderbekräftelser på sina beställningar. Fruktansvärt frustrerande, speciellt när man inte ens får svar ifrån supporten. skickade första mailet då jag påpekade felet 18.15 är det försent på kvällen för att få support, borde det inte finnas någon som har koll på grejorna? :(

    Ganska allvarligt, all reklamation, retur, frågor, falskbeställningar, felbeställningar, mm kräver att vi hänvisar till ordernummer som sparas ihop med mail och frågor, mm. Utan orderbekräftelsen falerar allt, ganska oseriöst att beställa varor från en shop för ett par tusen och inte ens få orderbekräftelse.

    //Mike

    #113095
    Mike
    Deltagare

    Vill tillägga att jag nu efter över 15 timmar fortfarande ej har fått svar ifrån ICommerce, vilken support va?

    En sak att vara sen med svar på enkla frågor men när system havererar så ska det fixas fort.

    //Mike

    #113800
    martinkiland
    Deltagare

    Vi kör med Icommerce på Jörgens Matthus, brukar få väldigt snabb support. Deras telefonsupport brukar vara väldigt bra också, du kanske skulle testat den…?

    #113897
    Mike
    Deltagare

    Självklart har jag även testat telefonsupporten som finns under kontorstid.
    När det gäller allvarliga akutproblem, t ex. att utgående mailserver ej fungerar så finns det ingen kompetent person som svarar, väldigt drygt förklarar dom att det ”finns absolut inget fel här hos oss, du får felsöka hos din mailleverantör” kan tillägga att det är space2u som har underbar (och kunnig) support och svarar i stort sett dygnet runt både på telefon och mail, där har ICommerce mycket att lära…

    Tillägger att Space2u kostnadsfritt sökte igenom mailkod som jag bifogade till dom och löste var någonstans felet låg hos ICommerce, när jag konfronterade ICommerce med felet så fick man ingen ursäkt eller vettig förklaring alls, mycket dåligt. (tog över ett dygn att få igång mailserven)
    Förlorar mycket pengar varje gång det sker då all adwords stängs av av oss efter vi upptäcker dessa fel.:(

    EDIT2: i söndags kväll så lade deras mailserver ner igen, dom fick denna gång igång serven på middagstid på Måndagen.
    Ska man verkligen behöva vara nervös över att kunderna när som helst inte ska få orderbekräftelse utskickad efter genomförd order, tycker det är riktigt illa, men ingen respons alls ifrån ICommerce.

    //Mike

    #113904
    martinkiland
    Deltagare

    Ja det låter ju tråkigt. Vi hade faktiskt problem med att ordermail inte kom fram till vår egna e-post, men detta var i början vid lansering, det tog ett bra tag innan dom löste det, men nu har det funkat utan problem. Du kanske ska ringa och prata direkt med nån av dom som driver företaget istället för supporten? Det är ju trots allt ett mindre företag, och dom borde ju vara måna om sina kunder…

    #114683
    smulan
    Deltagare

    Jobbigaste är om man vill flytta sin webbutik från icommerce.
    Man bara en datafil och man får bygga om sin webbutik som man har betalat för
    från början.
    Tro det är något som många webbutiker missar när avtalet skrivs på

    Lite tråkit dock

    #133559

    Jag kan hjälpa er att flytta till en låg kostnad. Sedan äger ni butiken själva.

    #134220
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Om man vill äga sin Magento är det bara att ladda ner den och köra på närmaste webbhotell, se till att de har bra hostning, jag rekommenderar nog att köra den på egen server. magenot är open source så det ska gå fin fint.

    Svårare, ja visst, krångligare, ja visst. Men allt har sina fördelar och nackdelar, och som med det mesta kan man inte både äta kakan och ha den kvar, om man nu själv inte råkar vara magentospecialist förståss….

    Man kan även leta på olika sajter efter folk som kan sätta upp Magenot åt en. Du kommer att äga plattformen men samtidigt få vara beredd att betala för det jobb som görs i den. inte svårare än så. Prova att leta på WN, där bör finnas folk som kan

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.