hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Varför besöker någon mig 200-300 gånger per dag?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97720
    Tigern
    Deltagare

    Tjena!

    Jag har upptäckt en lite konstig grej som pågått i drygt två veckor nu.
    Jag har besök från, förmodar jag, en och samma dator upp till 200-300 gånger per dag.

    Det den gör är att landa på startsidan och sen sticka efter någon sekund igen.
    ”Besökaren” har en Windows 2003 server och kör med Firefox 3.5.6.
    Däremot så byter den ISP emellan varje besök, det kan vara Telia, Comhem, Bostream, tele2 osv. osv.

    Vad är meningen med detta? Behöver jag bry mig överhuvudtaget?
    Det är ju inte direkt den mängd trafik så man behöver oroa sig. Men jag blir jäkligt nyfiken vad som är meningen med det. För mig ter det sig helt meningslöst.

    Ska det ge mig hög bounce rate och dålig rep hos Google, låter långsökt minst sagt…

    Någon som erfarenhet av liknande?

    #140593
    Parvelito
    Deltagare

    Agerar den med helt olika IP-nummer vid varje besök, eller alternerar den mellan vissa? Kommer besöken med slaviskt jämna tidsintervall, eller är det olika?

    #140597
    MonsterM
    Deltagare

    Vi har en liknande ”besökare” hos oss. Vår besökare använder samma IP-nummer varje gång. Jag fick tag i företaget bakom ip-numret och de visade sig att de hade i uppdrag av Visa att kontrollera de hemsidor som erbjöd Visas tjänster inte höll på med olagligheter.

    #140683
    laser
    Deltagare

    Kan ju vara så enkelt som att du har en stammis som har din sida som startsida och man kör en VPN i bakgrunden.

    #140694
    Tigern
    Deltagare

    @Parvelito 39356 wrote:

    Agerar den med helt olika IP-nummer vid varje besök, eller alternerar den mellan vissa? Kommer besöken med slaviskt jämna tidsintervall, eller är det olika?

    Det är olika ip vid varje besök. Svenska ip’n. Olika isp. Den enda gemensamma nämnare utöver att det alltid är windows 2003 server vilket tyder på att det är samma burk är att många ip’n verkar vara lokaliserade på västkusten men fokus på Gbg. Och besöken är lite random, varannan minut, var femte minut etc.

    Mysko.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.