hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik VARNING FÖR DHLs IBOXEN

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #205646
    Flaskhalsen2
    Deltagare

    Här kommer en varning för alla som får paket levererade till IBOXEN av sin transportör (i vårt fall DHL)

    DHL har sedan ett tag tillbaka börjat använda sig av IBOXEN. Iboxen fungerar så att om kunden fyllt i EN ENDA SIFFRA FEL I SITT MOBILNUMMER så går paketet INTE ATT HÄMTA UT utan att du tvingas betala DHL omkring 150kr för ändrat transportuppdrag för att korrigera mobilnumret (om du lyckas få kontakt med kunden via e-post).

    Vår erfarenhet är att ca var 10:e kund fyller i fel mobilnummer -exkluderat då det vi har automatiska kontroller för såsom rätt formateringar och rätt antal siffror.

    DHL sitter och fakturerar ENORMA summor nu för ”ändrat transportuppdrag” till alla företag vars kunder fyllt i fel mobilnummer – Själv tyckte jag det var illa nog när de INTE informerade om den nedkortade liggtiden på utlämningsställena från 14 till 7 dagar och har sedan dess fakturerat ÄNNU MER OTROLIGA SUMMOR för alla outlösta paket som gått i retur.

    Jag upplever dessa två ”sammanträffanden” som något som gränsar till bedrägeri av DHL.

    Så, VARNING för IBOXEN – vi kontrollerar nu ALLA sändningar innan vi skickar dem och tycker systemet att IBOXEN är närmast kundens adress så ändrar vi till ett vanligt utlämningsställe så kunden även kan bli aviserad via e-post eller bara få sitt sändningsnummer av oss och sen hämta ut det.

    Obervera nu att DET GÅR ABSOLUT INTE HÄMTA UT PAKETET OAVSETT PÅ IBOXEN OM KUNDEN FYLLT I FEL MOBILNUMMER – Det krävs ”ändrat transportuppdrag” som DU eller din kund får betala.

    #205649
    kubiksrub
    Deltagare

    Tack för varningen. Du vet inte hur det funkar med Instabox om samma problem uppstår?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.