Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 110 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #137683

    @lunarmys 36167 wrote:

    Heh, nej, faktiskt inte. (det är kväll, jag är trööött)

    Okeeej, plastkort med rundade hörn med en magnetremsa på baksidan och förhöjda siffror på framsidan.

    Jag kallar alla betalkort för kreditkort av nån anledning :)

    #137681

    @lunarmys 36164 wrote:

    Funkar inte ALLA _kreditkort_ så?

    Märk ord bara… Du vet vad jag (försökte) mena iaf ;)

    #137680

    @fotofyndet 36074 wrote:

    Ett litet tips, jag satte upp en wiki för ett tag sen och ställde inte in nåt speciellt, och den blev helt sönderspammad. Så lägg in att nån mod eller admin måste godkänna alla som vill skriva, annars blir det viagrainlägg och gud vet allt vad det var jag fick rensa bort.

    Bättre än tomt haha

    #137678

    @Joel 36079 wrote:

    Tanken slog mig idag när jag satt och betalade en bunt med leverantörsfakturor. Några av våra svenska leverantörer har börjat använda Klarna som factoringservice.

    Men varför inte ta steget längre och börja erbjuda Klarna Konto för B2B-kunder. Tänk vad smidigt att få alla sina (nordiska) leverantörsfakturor samlade på en och samma faktura!

    Det vore en dröm både för mig och för vår bokföringsbyrå :rolleyes:

    Finns väl kredit kort med denna funktion, att du får allt samlat på en faktura?

    #137677

    @nobynator 36137 wrote:

    Det är gött med webhotell som tar backup varje dag, har hänt ibland att man glömt ta backup och laddat upp någon ny modul som förstört något och då är det bara köra webhotellets automatiska backup, smidigt värre!

    Japp. Vi har oderland och de har också daglig backup!!

    Skönt att slippa.

    Databasen vet jag ej om de tar backup på?

    #137675

    @Parvelito 36158 wrote:

    Jag kör med info@ och det fungerar alldeles utmärkt, utom när kunder på eget bevåg lyckas stava fel till den adressen. Då får man ett nytt konto. Jag tror vi har infor, innfo, ingo & infu också upplagda som konton hos Payson…

    Hehe..

    Kunder…

    #137674

    kolla med brightpoint

    #128553

    Halloj,

    Om jag inte minns fel så har jag hört att parvelito håller på mycket med gamla frimärken, så mitt tips är att det är han som skickat.

    Fråga två har jag inte en susning om.

    #128455

    @Joel 25895 wrote:

    Tyvärr fungerar Klarnas provisionsmodell bäst för de som har många fakturor med små belopp, jämfört med de som har få fakturor men höga snittordervärden.

    Jag känner en e-handlare som får betala 1% + 10 kr/faktura mer än oss, trotts att han omsätter nästan lika mycket som oss. Jag antar att detsamma gäller dig, Jimmy.

    Jag har vidare fått det förklarat för mig att det beror på att Klarna tjänar en stor del av sina pengar på just påminnelser och kontokunder. Vilket båda ökar med antalet fakturaköp och inte med höga snittordervärden. Dessutom tar dom ju en betydligt högre risk på ett köp à 5000 kr än 500 kr.

    När tror ni att man kan börja förhandla ner klarnas avgifter?

    Vi har idag standard avtal. måste man upp i 100 och fler?

    #128242

    @Jeff 25647 wrote:

    Precis som Parvelito påpekade så går gränsen vid en omsättning på 3 miljoner. Men även om man ligger under den är det nog en bra idé att ha en revisor ändå, så sover man gott om natten :)

    Aha, det va så också :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 110 totalt)