Forumsvar skapade

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #173675
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    Hej Xciso, tack för din feedback.
    Har flyttat upp bannern på vänster sida samt lagt till Fri-frakt information i top-bannern. Jag hoppas detta blir tydligt. Avseende kassan så får jag tyvärr inte in den på något snyggt ställe till höger eller i toppen med min nuvarande layout och e-handelstjänst.

    #172359
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    Riktigt snygg sida måste jag säga. Ni har verkligen lyckats få butiken att se seriös och modern ut!

    Som någon nämnde ovan så är språket något som jag också reagerar på. Stavfel och osammanhängande meningar. Sedan skriver ni exempelvis i footern under säker betalning ”Handla helt säkert, Inget krånglet, No problem . We promise!”…detta får mig att känna tvärt om.

    Även för mig laggar sidan något, vilket är väldigt störande. Skulle försöka lösa detta.

    Såg också att ni under leveransinformation anger att frakt kostar 49kr (fritt över 500) men när jag lägger varor i varukorgen verkar det vara fraktfritt.

    #171554
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    > SamH
    Jo jag har hört att de har en liknande ide (dock ej helt lika), får ta och kolla upp dem för lite inspiration. Sen en videoinstruktion är nog en jätte bra ide, ska försöka få till det när jag väl kommit igång. Tack så mkt för din feedback!

    #170973
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    Hej Jolo och Mony, tack så mkt för att ni tagit er tid att kika på min butik

    Jolo
    Föräljningsdelen, dvs att man kan hyra en produkt först och köpa sen är något som jag tyvärr prioriterat bort lite under uppbyggnaden för att få upp butiken. Men jag håller med dig om att detta är något som borde vara ett bra säljargument och jag har nu börjat jobba på att få upp information och banners kring detta.

    Mony
    1, Nöjd kund garanti, tycker jag nog att man kan ha även om man inte säljer produkter, jag vill ju att mina kunder ska vara säkra på att de inte ska behöva vara besvikna. Men man kan ju göra detta på andra sätt också, får ta en funderare på det.

    2, 4, 6, 7, 8 Vad bra att VÄLJ-ANV-RETURNERA bannern var tydlig, får jystera lite i den då jag håller med om att 39 hänger lite konstigt. Kanske använder denna layout även i den mer detaljerade beskrivningen så det blir mer enhetligt med åtanke på dina kommentarer kring bilden i detaljbeskrivningen. Håller helt med om punkt 7, får bli en genomgång av beskrivningssidan helt och hållet.

    5, tyvärr så sätter min e-handelslösning lite begränsningar i användandet av kantlinjer. Lägger jag till det för produktvyn i mitten får jag det även på mängder av andra ställen butiken vilket förstör mer än det hjälper. Får fundera och testa lite andra lösningar här.

    10, Ja, pris inklusive frakt eller ej är ju alltid en svår fråga. Har själv funderat mkt kring detta och läst mkt om det men till slut gått på +frakt alternativet. Får testa det ett tag och kanske göra ett test med att baka in frakten framöver. Avseende fraktkostnaden så skickar jag redan som vanligt brev vilket är billigast plus att returporto även ingår i den kostnaden så har svårt att pressa detta mer (redan några kronor inbakade i priset).

    Ang. marknadsförings tipsen tackar jag, som sagt ny på e-handel så det är tips anv. för att se över texter och rabatter i butiken.

    #170845
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    Inga fler som har några synpunkter, är tacksam för all feedback!

    #170598
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    Tack för den inputen, jag får kolla upp ”befintligt skick” och köra allt på 14 dagar tillsvidare.

    #168110
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    I kassan får jag texten ”No Shipping options are available. Please contact us for assistance!”, jag skulle inte kontaktat er utan gått någon annan stans. Sen kanske inte meddelandet borde vara på engelska om allt annat är på svenska. Samma gäller din shoppingvagn som heter ”shopping cart” med länkar ”view cart” och ”checkout”, så om möjligt ha allt eller inget på svenska.
    Annars överlag tycker jag att det är en fin, avskalad butik. Fin logo.

    #168121
    Johan@hyrslips
    Deltagare

    Fin och tydlig sida, tycker som några tidigare skrev att färgerna hänger bra ihop. Gillar också att kundvagnsknappen är lätt att se då den sticker ut i annan färg, dock känns det lite konstigt att det man lägger i kundvagnen inte hamnar brevid knappen utan vänsterställt bevid sökknappen, jag tycker det skulle vara snyggare om det låg mer till höger.

    Seadan skulle jag nog försöka flytta eller ta bort välkomsttexten du har på förstasidan. Visst är det viktigt att trycka på sina produkter och fördelar men (och ranking på google) men jag tycker att du kude försöka få in nån komprimerad variant av denna information i din bildslider istället. Då skulle du också kunna få upp produkter över folden.

    När man går in på en produkt så har du väldigt mkt information under vänstermenyn vilket gör att sidan blir jätte lång även då inte innehållet i övrigt tar så mkt plats. Jag tycker att det kan se lite konstigt ut. I informationen till vänster finns också ett knappval som inte verkar ha någon funktion (finns ingen text till dem)

    Jag tycker till skillnad från många andra att din kassa är ganska överskådlig och ”ren”. Inte för många val och enkel att förstå. Kanske att inte både ”telefon dag” och ”mobiltelefon” behöver vara obligatoriska.

    Lycka till!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)