Forumsvar skapade

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #177777
    LillyDesign
    Deltagare

    Hej! Jag tycker att det är en snygg, stilren butik. Du har definitivt designtänket. Är interaktionsdesigner och grafisk designer så jag har lite tips:

    * Känner att det fattas färg – att ha en färg som bryter av fångar intresset och det blir inte så ”platt”.

    * Vet inte så mycket än om design för att öka konverteringsgraden, men att ha köpknappen i en färg och priset i en annan gör att kunden vet var han/hon skall titta. Det blir tydligt och köpknappen kommer att sticka ut och locka till klick.

    * Kundens blick går oftast från vänster till höger – till vänster skall du alltså lägga all viktig information, vilket du gjort hittills.

    * Att visa logotyper för de betallösningar du har och distributörer du anlitar redan på förstasidan skapar trygghet och en känsla av valmöjlighet för kunden. Kända logotyper förmedlar seriositet som sammankopplas med ditt varumärke. Detta går under begreppet ”signs” – tecken som alla besökare till en sajt letar efter, medvetet eller ej.

    * Kundservice/kundtjänst är extra viktigt då du har en webbutik. Kunden måste känna att de har en trygghet och möjlighet till snabb kontakt även om det inte finns någon fysisk butik. Speciellt viktigt för nyöppnade företag där det inte finns så många referenser. Skapa en ny mailadress och investera eventuellt i en billig mobil med ett nummer som de kan nå dig på (du kan registrera detta på t.ex. Hitta.se).

    Visa gärna kontaktuppgifterna tydligt redan på förstasidan.

    * Ang. info i sidfoten – Är du även momsregistrerad?

    * Har än så länge bara kollat via mobilen men ska kolla på datorn också. En responsiv sida är att rekommendera då det är många som handlar via smartphone/platta.

    Vill du ha mer ingående tips specifikt om UX och UI-design så skicka PM. :)

    #177740
    LillyDesign
    Deltagare

    Tack för bra synpunkter! :) Jag har ju drivit fysisk butik inom en stor kedja i snart sju år, så jag har inhamrat i ryggmärgen att säga ”vi” och ”vara professionell”. Ska fundera lite kring detta… jag vill ju ändå förmedla en känsla av seriositet. Får helt enkelt skriva några provtexter!

    Tack än en gång!

    #177732
    LillyDesign
    Deltagare

    @FredrikGust 81843 wrote:

    Ditt EORI-nummer ska också finnas utskrivet på fakturan som kommer tillsammans med paketet så att speditören vet vem som ska betala.

    Tack för bra och detaljerat svar! Dum följdfråga: Hur får speditören tillgång till fakturan utan att öppna paketet? Jag kommer enbart att göra små beställningar som kan skickas med Posten (PostNord). Som nystartad firma kör jag hellre på långsam, gratis economyfrakt med Posten än dyr med DHL. :)

    De gånger jag beställt privat har ordervärdet samt innehåll (dock ej detaljerat) stått utskrivet på paketet, på dess förstämplade tulldeklaration, så att Posten kan beräkna kostnader. Kan EORI-numret skrivas till här av leverantören? Självklart kommer jag även be om fakturor i paketen.

    Tack än en gång!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)