Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #174731
    PatrikW
    Deltagare

    Grattis Fredrik!

    Du och (Olov, samt massa andra på Klarna) är några stjärnor. Hoppas du skall hitta på något roligt i framtiden!

    #159384
    PatrikW
    Deltagare

    @Kodmyran 60162 wrote:

    Fast personlig kundtjänst har väl lite med att göra hur man svarar kunden? Inte vart man gör det? Jag gillar enkelheten att kunden snabbt kan klicka på en knapp för att lämna en åsikt eller fråga. Sedan gäller såklart att bemöta dem personligt i alla fall.

    Håller till viss del med men samtidigt tycker jag det är kunden som skall få bestämma hur dom vill kontakta en. Kanske fungerar bra som ett tillägg.

    Dock tror jag detta verktyg kan vara bra för att få feedback på saker som martin skriver.

    Skall inte skriva för mycket om det när jag inte testat det :D

    #159382
    PatrikW
    Deltagare

    Det är ett kontonummer anslutit till affiliate som pekar till nintendobloggen.se dvs där är någon på nintendobloggen som får betalt för att där görs falskbeställningar via oss.

    Även om min kommentar ser ut som en uthängning var det mer som en uppmaning att ni andra ehandlare som sysslar med affiliate kanske skulle kolla till nintendobloggen.se.

    #159377
    PatrikW
    Deltagare

    @Kodmyran 60155 wrote:

    Finns det någon här som provar kundo? BU eller BÄ? positivt och negativt? Kommentarer?

    Har inte provat det men såg videon. Jag jobbar med 100% med kundtjänst på CoolStuff och kan aldrig se att vi skulle använda oss av tjänsten.

    1. Kunderna vill inte ”leta” efter svar därför ringer, mailar eller chattar dom. (Den vanligaste frågar som ställs är om leveranstider och det står på 4 ställen på CoolStuff, ändå väljer kunden att ringa. Vilket är helt ok men tror inte detta ”program” hade hjälp då.

    2. Kunder gillar att bli behandlade personligt. Hela idén med personlig kundtjänst försvinner lite med denna funktion?

    #159359
    PatrikW
    Deltagare

    Tack för alla svar!

    Att blockera ett land är inte aktuellt. Dock har vi nu lagt in en enkel sökning i vårt adminsystem som håller reda på nya orders som bara innehåller stor chokladpizza.

    Vi har även hittat boven. Det var affiliate bedrägeri även om vi inte hitta det vid första titten. Eftersom det rör sig om bedrägeri kan jag säga att det kom från nintendobloggen.se (självklart stoppade).

    Dock är jag ganska säker på att beställningarna kommer fortsätta att komma in ett tag till. (Dock att dom blir stoppade).

    #159325
    PatrikW
    Deltagare

    @Prix 60095 wrote:

    Tidpunkten på när beställningen kommer in, mönster?

    Nja inte direkt tyvärr mer än att det är skumma tider. 00.30 -> 05.30 ca. Men inget exakt klockslag.

    #159313
    PatrikW
    Deltagare

    @lunarmys 60082 wrote:

    Men alltså, hur många ordrar får ni från USA-IP med svenskt personnummer (vilket innebär svensk adress, eftersom det går via Klarna)?

    Borde ni inte bara kunna blocka IPn från USA, när det gäller Klarna?

    Jo vi har funderat på det också. Problemet är att man är inte olaglig vbara för man har en proxy.

    Tänker på att där finns faktiskt dom som vill vara lite hemliga även fast dom inte är olagliga.

    Känns tråkigt att blockera USA för lite chokladpizzor, vi vill inte ha krig.

    #159304
    PatrikW
    Deltagare

    @Dan 60066 wrote:

    Vad är det för adresser och personnummer? Samma eller olika, har de geografisk anknytning?

    Om det görs med en bot funkar det antagligen inte att göra en koll på cookien och lägga spärr på den eller ip-adresserna om de är slumpade vilket gör det jobbigt.

    Spontant låter det väldigt konstigt, enda syftet jag kan komma på är en script-kiddie som tycker det är kul att jävlas eller vill testa om de kan göra ett script som förstör för butiker, alternativt en konkurrent som vill sabba men det känns mycket långsökt (ps. det är inte jag hehe).

    Det är olika personnummer. Så klarna hämtar hem adressen och det är helt random adresser.

    Im watching you! ;)

    #159302
    PatrikW
    Deltagare

    @Joel 60065 wrote:

    Jag ser egentligen tre möjliga lösningar på problemet:

    1) Har ni Klarnas senaste API? Isåfall borde ju ordrarna flaggas redan när de läggs och inte skickas med en varning via mail?

    2) Ni har ju en egenbyggd plattform, kan ni inte sätta en flagga på alla ordrar med chokladpizzan, att de ska kollas manuellt innan de skickas vidare för pack&plock?

    3) Be personalen på lagret att kolla beställningarna med chokladpizzor. Så många kan ni väl inte skicka per dag iaf? :)

    Stämmer att vi har egenbyggd platform, tyvärr har vi ingen sådan funktion idag. Dock kommer den inom kort nu :)

    Sista punkten är helt klart ett alternativ. Lyxproblemet är dock att det säljs ganska många chokladpizzor för tillfället och där är 5st som jobbar med pack och plock en dag som idag. Vilket gör att det är ”lätt” att missa.

    #157883
    PatrikW
    Deltagare

    Ser även rätt ut på våra vanliga fakturor.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)