Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #165783
    pralbin
    Deltagare

    Väldigt snygg! Över standard, bra jobbat!

    Mina punkter:
    1. I gråa boxen där ”Lägg i korgen”-knappen är ser det lite ut som något saknas till vänster, jag väntade lite på att något skulle ploppa upp där. Kanske lägga priset där?
    2. Punktlistan i produkttexten har inga punkter och det ser lite knasigt ut, speciellt när varje punkt börjar med gemen istället för versal.
    3. ”finns i lager” => ”Finns i lager”. Gillar inte när saker börjar på gemener.
    4. Kundvagnen känns trasig, allt ligger lite huller om buller. Kanske strukturera upp lite bättre?
    5. ”Alltid fraktfritt” i headern är lite för vit, mot vit bakgrund. Fetare skugga?

    Hoppas något hjälpte :)

    #165781
    pralbin
    Deltagare

    Jag får ursäkta om detta redan är påpekat, men känns orimligt att läsa igenom all tidigare feedback :)

    1. Bilderna har dålig upplösning och skapar en low-qual-känsla. Syftar främst på de tre boxarna på startsidan (till höger).
    2. Jag räknade till 7 olika typsnitt som använts på sajten. Begränsa till 2 för att skapa en enhetligare känsla.
    3. ”Produkt” bör det stå istället för ”Produk” när man lagt något i kassan.
    4. Några av de särskrivningar som finns: ”Kärleks Gåvor”, ”Facebook Produkter”.
    5. Banklogotyperna är något ihoppressade på höjden.
    6. Coverbilden på Facebooksidan är lågupplöst, spara i ett smartare format med bättre webbanpassning för att få bättre kvalitet utan att öka storleken på bilden.
    7. Relevant med både hemtelefon och mobilnummer i kassan? Nja.

    Hoppas detta hjälper :)

    #158005
    pralbin
    Deltagare

    Jag säljer en egen E-bok som du kan se här. Den har sålt relativt bra, trots att det är en extremt nischad marknad plus att jag inte gjort mer marknadsföring är lite Twitter.

    Jag tror verkligen Sverige är en mogen marknad. Här om dagen lanserades ju även Bokon.se.

    #158004
    pralbin
    Deltagare

    Jag har en duktig gammal kollega som kan hjälpa dig för en tiondel av din budget (skicka mig ett PM om du vill ha hans kontaktuppgifter).

    Det är 2013 nu, inte f*n ska du betala 100k för en E-butik :) Galenskap!

    #158003
    pralbin
    Deltagare

    Man ska inte titta på konverteringsgraden för hela butiken och sedan jämföra denna från dag till dag. Anledningen till detta är för att du troligen har väldigt många olika kanaler som skickar trafik vilket gör att det inte blir jämförbart.

    Jag arbetar på det sättet att jag konverteringsoptimerar per kanal. Jag ställer mig frågan dagligen: ”Vad är konverteringen från de som kommer organiskt på varumärkessökningar? Och de som kommer från min pågående kampanj på Facebook? Och de som kommer från annonsgruppen ’Kläder’ på Adwords? etc..”

    Konverteringsgraden säger dock inte så mycket i sig, utan måste kombineras med ett ordervärde för att man ska få en korrekt siffra på effektivetet och ROI.

    #158002
    pralbin
    Deltagare

    Du kanske redan fått svar, men anledningen till denna förvirring är att det är troligen är bred matchning och synonymt. Även om du väljer exakt matchning så är Keyword tool är ett stort skämt, inget stämmer där.

    #158001
    pralbin
    Deltagare

    Har som annonsör bara erfarenhet av dessa:
    Adrecord – Liten volym, bra kvalité.
    Zanox – Hög volym, extremt låg kvalité.
    Adsettings – Ett skämt.

    #158000
    pralbin
    Deltagare

    Jodå, äger väl 2,5k nånstans. Tyvärr bara 20% av dem som har en sida..

    #157999
    pralbin
    Deltagare

    Mina småtips:
    – The Lean Startup
    – Rich Dad, Poor Dad
    – Förhandlingsteknik (BLinfo)

    #157998
    pralbin
    Deltagare

    Jag kör min feedback ganska kortfattat i punktform, så blir det inte för mycket ordbajs.

    – Logotypen ser väldigt pixlig ut. Spara den i högre kvalité eller skriv den med HTML och CSS istället, behövs ju inte vara en bild nu när logotypen bara är en enkel text.
    – Pitcha inte Paypal så stort, det är inte rätt målgrupp.
    – Dina pitchar med ”Fri frakt” och ”Snabba leveranser” ser tyvärr inte alls snygg ut, försök anlita någon grafiker att göra om denna (samt annan grafik på din webbplats) så att det inte ser ut som en powerpoint från 1995.
    – Hunden i headern är ihoptryckt på höjden.
    – Du pitchar betalningsalternativen två gånger på startsidan, behövs inte.
    – Din titel är ”www.denko.se” vilket det skumt ut, ta bort ”www.”
    – Ditt artikelnummer är onödigt att kunden ska få se.
    – Många produkter saknar beskrivning.
    – Gör en mer lockande knapp för ”Lägg till varukorgen”, den är för anonym idag.
    – Lägg till en knapp under ”Varukorgen” på högersidan där du tydligt pitchar att de kan checka ut.

    Jag ska dock säga en sak jag tyckte var bra: Kassan! Väldigt enkel och överskådlig. Grymt bra!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)