Forumsvar skapade

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #180817
    smastrom1
    Deltagare

    Tack till er båda!

    Det jag främst hade i åtanke var att se om det fanns något relativt enkelt sätt att förkorta vår leveranstid. DPD, som vi använder idag, gör alltid ett försök till kundens adress. Om kunden inte är hemma fördröjs leveransen genom att DPD tar med paketet till depån och levererar inte till ombudet förrän nästa arbetsdag. Om leveransförsöket görs på en fredag kan kunden hämta ut paketet först på måndagen.

    Svenska betalmetoder är på G. Fraktsätt klurar jag på (bakgrunden till inlägget).

    Är det något särskilt du tänker på när du nämner svenskare språk/ton? Uppskattar all feedback här! Försöker tänka ”svenskt” men efter 7 år som bosatt utomlands känns det ibland som att jag kanske missar det uppenbara.

    #180782
    smastrom1
    Deltagare

    @Technologi.se 85893 wrote:

    Hej smastrom
    varför hittar du ingen distributör i Sverige som du kan sälja dina produkter till om det är dina egentillverkade kosttilskott??
    Dem köper in många fler från dig varje gång och du kan fokusera att sälja i uk och marknadsföra produkten i Sverige och Uk

    Tack för tipset! Det är mycket möjligt att vi kikar mer på det längre fram! :)

    #180781
    smastrom1
    Deltagare

    @spelet 85918 wrote:

    Jag tycker sidan ser bra ut och de angav sig för att vara seriös för den tänkta målgruppen kan jag tro. Bra intryck helt enkelt.

    Tack så mycket!

    #180780
    smastrom1
    Deltagare

    @MyJosephine 85925 wrote:

    Mitt första intryck är positivt. Gillar färgvalen och kontrasten. Gillar verkligen att betygsättningen syns som procent både i produktlistor och på produktsidan – känns annorlunda. Gillar alla detaljer – mycket som är nice!

    Det jag kan tänka på som kan förbättras:

    Produktsidan:
    – ”Ställ en fråga”, syns bara svar på frågor och ej hur man själv skickar in fråga
    – När man lägger i korg står det på engelska ”VIEW CART & CHECKOUT”

    Kassan:
    – Texten ”UUppgradera till 300 spara 1,67 kr per 100
    Endast 70 kr för ytterligare 150″ har två U:n i början, sek/kronor bakefter kan vara bra på kostnaderna/beloppen

    Annat:
    – Hade gärna sett ”lära känna tpw” i headern och inte bara i footern
    – Jag personligen ogillar utseendet på ”follow” ”like” osv på engelska och för klassisk utformning (utan anpassning) såpass synligt i headern. Men kanske bara är smaksak..

    Ska absolut kika på punkterna du har nämnt MyJosephine, tack snälla! :)

    Klurade också på om social media-knapparna skulle vara på engelska eller på svenska. Kikade runt bland lite olika sidor och tyckte nästan att båda verkade lika vanliga. Men som du säger kanske det ser bättre ut på svenska, särskilt på förstasidan.

    Av någon anledning kan jag inte se ”Uuppdatera” med två ”U” i kassan, kommer du möjligtvis ihåg vilken produkt det var? :) Meddelandet ska inte skilja sig mellan produkter vad jag vet, men försöker testa lite för att få fram samma meddelande.

    Tack igen!

    #180642
    smastrom1
    Deltagare

    Super, tack Ekraft!

    Exakt denna typ av feedback som jag är ute efter. Har jobbat med ehandel i 3 år snart, men endast från UK mot svenska kunder, så känns klurigt att försöka ”förstå” våra svenska kunder ibland.

    Är medveten om att 79kr är lite högt. Vi kikar på att försöka sänka detta så snart vi får lite volym på våra beställningar. Klarna är på väg.

    Ska absolut kika närmare på dina punkter kring DPD och Kortbetalning/Sage Pay.

    Tack igen!

    #178575
    smastrom1
    Deltagare

    Kan du ta reda på lite mer statistik genom GA för att få ledtrådar till varför besöken inte konverterar?

    – Vart landar dina besökare någonstans?
    På hemsidan eller har du specifika landingssidor för betald trafik?
    – Stämmer landningssidans innehåll överrens med din annons? (Om det är betald trafik)
    – Vid organisk trafik, stämmer dina meta titles och descriptions överrens med vad besökaren ser när de landar på sidan?
    – Hur ser din bounce rate ut?
    Landar och lämnar de samma sida, eller kan du se ett mönster i vart dina besökare lämnar sidan?

    Övrigt:
    – Jag skulle vara lite mer konsekvent när det gäller kassan och varukorgen. När du bläddrar bland produkterna kallas den ”varukorgen”, men när du klickar igenom till betalning kallas den för ”kundvagn”.
    – Tyckte även det var svårt att hitta villkoren för returer. Det är själv något av det första jag letar efter om jag funderar på att beställa kläder från en ny sida.
    – Tycker designen är helt okej, men hemsidan känns lite ”naken” upptill. Kan du flytta upp USP’s, fraktinfo, returinfo, recensioner eller liknande så att, precis som någon annan sa, viktig och tilltalande information är above the fold?
    – ”Välj alternativ” som Call To Action för dina knappar tilltalar inte mig personligen, men det är kanske en smaksak. ”Alternativ” för mig låter som en mer tidskrävande köpprocess än vad ”Köp nu” gör tillexempel.

    Säg gärna till om det är något som är oklart :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)