ANNONS

Fraktuppstickaren vill växa - tar in toppchef från PostNord

Fraktuppstickaren vill växa - tar in toppchef från PostNord
Jesper Johnsson får ny roll

Ansvarig för e-handeln byter jobb.

ANNONS

E-handelsleverantören Airmee har, precis som många andra uppstickare på marknaden för e-handelsleveranser, siktet inställt på att förenkla den sista milen ut till kunden.

LÄS ÄVEN: Ny startup tar upp kampen om e-handelsleveranserna

Och suget efter hemleveranser verkar vara stort. Redan i april, när vi för första gången berättade om Airmee, var bolaget uppe i cirka 150 kundföretag. Sedan dess ska dessutom e-handelsföretag som Skincity, Lyko, Matsmart och Adlibris ha inlett samarbeten med leveransföretaget.

För att få till fortsatt tillväxt har Airmee nu rekryterat en tillväxtchef, eller Head of Growth, vars uppgift blir att driva tillväxt och kundutveckling.

"Har naturligtvis följt alla uppstickare"

Den som har fått jobbet heter Jesper Johnsson och kommer närmast från PostNords svenska ledning, där han var ansvarig för affärsområdet "e-Com & Logistik".

- Som ansvarig för logistik och e-handel på PostNord i Sverige och även styrelseledamot i PostNord TPL har jag naturligtvis följt alla uppstickare på marknaden. Airmee var den som jag såg som låg mest i framkant med sin teknologi och vision. Teamet var även väldigt erfaret och hade en unik sammansättning vilket lockade mig. Att vara en del av Airmees utveckling och snabbhet från idé till implementation på marknaden är förstås också en väldigt spännande resa att vara med på, säger Jesper Johnsson i ett pressmeddelande.

Enligt Airmee är Jesper - som också har arbetat hos DHL - precis vad företaget behöver för att nå sina fortsatta mål.

- Vi är otroligt glada att Jesper ansluter sig till Airmee. Jesper har en lång erfarenhet inom försäljning och logistik och kommer att bidra mycket med sin expertis och sitt nätverk. Vi kan nu ytterligare öka vår tillväxttakt och erbjuda fler e-handlare våra tjänster, säger Airmees vd Julian Lee.