ANNONS

Junkyard lanserar första kollektionen av nya märket

Junkyard lanserar första kollektionen av nya märket
ANNONS

Streetwearbutiken Junkyard berättade i våras att man skulle lansera ett eget varumärke under namnen XX och XY.

I dag släpper man sin första kollektion med ledorden ”Börja varje dag som om du vaknade mitt i ett upplopp och ta varje möjlighet du ser. Vänta inte på att livet ska komma och berätta för dig att det är dags att börja leva – don't waste time!”

Det nya varumärket kommer att säljas exklusivt på Junkyard.com och ska vara anpassat efter unga människors sätt att leva och deras plånböcker.

Kläderna är designade av ett team med förflutet hos Weekday, Cheap Monday, Monki och Gina Tricot. Det grafiska konceptet är skapat av Björn Atldax, en av grundarna till Cheap Monday, och som tidigare även designat åt Monki och Weekday.

– Inspirationen kommer från de tjejer och killar som vågar använda garderoben som en palett för uttryck, som vågar blanda och bära favoritplaggen på nya oväntade sätt, skriver Junkyard i ett pressmeddelande.

Källa: Press

Jimmy Andersson

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.