ANNONS

Nordisk E-handel slutade med gratis, men börjar nu med billigt

Nordisk E-handel slutade med gratis, men börjar nu med billigt
ANNONS

Efter att tidigare ha erbjudit gratis webbutiker, valde Nordisk e-handel att upphöra med tjänsten. Nu återlanserar man en lågprisvariant för de minsta e-handlarna.

Varför slutade man då med gratis?

”Delvis förväntade sig gratiskunderna samma tekniska support som de betalande. Samtidigt upplevde vi att väldigt många inte gjorde något med sin lösning. Vi valde att plocka bort tjänsten, finslipa den och sedan lansera den på nytt. Där står vi idag!”

säger Leif Lindberg, marknadschef på Nordisk e-handel, och fortsätter:

”Vi tror fortfarande på lågprisshoppar. Det ska vara enkelt! Inga specialfunktioner som kräver konsultanpassningar. Inga krångliga open source-installationer på egna webbhotell. Målgruppen är privatpersoner; C2C, och mindre start-ups. De kan ofta tänka sig att göra en del jobb själva, men vill samtidigt ha en driftsäker, okomplicerad, standardlösning, som man snabbt kommer igång med.”

Den nya tjänsten går under namnet http://www.my123eshop.se/ och månadsavgiften ligger på 59 kronor.

Dan Nilsson

Jag analyserar och jobbar med våra datatjänster Ehandelsindex och Ehandel.se Analytics. Transparens: delägare i Fyndiq AB, Contentor AB, Tonerlagret AB, E-commerce Park of Sweden AB och grundare på Ehandel.se