ANNONS

Resebolaget Ving marknadsför sig på nätet med Vine

Resebolaget Ving marknadsför sig på nätet med Vine
ANNONS

Video-appen Vine som köpts upp av Twitter börjar nu mogna. Efter en explosionsartad tillväxt på iPhone har den nu även kommit till Android. Appen som låter användarna skapa små videoklipp på upp till 6 sekunder omfamnas nu av allt fler företag.

Den svenska resebyrån Ving har nu valt att använda Vine i marknadsföringssyfte. Vine sägs skapa en Just nu-känsla som ska vara svårslagen:

- Vi har en fantastisk produkt att visa upp med film och personal på mängder av platser runtom jorden. Just nu-känslan som skapas med Vine är svår att överträffa, säger Robert Gunnarsson, Ansvarig sociala medier på Ving Sverige.

Resor och upplevelser är lättast att visa med bilder skriver företaget och meddelar att de tidigare jobbat med Instagram för att visa upp sina olika resmål.

Nu kommer de att publicera en Vine om dagen ifrån ett av Vings olika resmål. Vings guider är de som står för innehållet och måndag tillhör Turkiet, tisdag Rhodos, onsdag Mallorca och så vidare. Två exempel på företagets Vines finner ni nedanför:

Julius Gunnilstam

julius@ehandel.se