ANNONS

Snömassorna kan orsaka problem för e-handlare

Snömassorna kan orsaka problem för e-handlare
Snön orsakar problem för PostNord

Nästan 8000 paket är försenade hos PostNord.

ANNONS

De stora mängderna snö som i dagarna fallit över Sverige kan orsaka problem för landets många e-handlare som är beroende av att kunna skicka produkter med post. Nu meddelar PostNord att de som följd av snön har tusentals paket som är försenade. På terminalen i Göteborg väntar 4000 paket och i Segeltorp utanför Stockholm ligger ytterligare 3700 paket och väntar på att få komma fram till sina mottagare.

“Vi har förseningar i vår hantering av paket och pall, huvudsakligen till följd av trafikproblem på grund av oväder”, skriver företaget själva på sin hemsida.

Enligt Maria Ibsén, pressekreterare på PostNord, så kommer problemet att lösa sig i takt med att snöröjningen börjar fungera.

- Det snöar fruktansvärt mycket på många platser i landet, särskilt i Stockholm. Vi jobbar så mycket vi kan, men där snöröjningen inte hinner med får vi svårt att komma fram, säger hon på telefon till Ehandel.se

Enligt PostNord är den största orsaken till förseningarna att leveranser har haft svårt att komma fram till och från själva posthanteringsterminalerna.

- Det är inte bara vi som har problem, bussarna i Stockholm går knappt över huvud taget, säger Maria Ibsén.

Enligt henne försöker PostNord att prioritera för att minska effekterna av förseningarna för landets företagare.

- I sådana här lägen försöker vi prioritera företag och större mottagare, säger hon.

Michell Grönlund

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.  michell@ehandel.se