ANNONS

Snusbrist: E-handelsjätten lugnar sina kunder - “Inte bunkra upp”

Markus Lindblad, kommunikationschef
"Alltid erbjuda färskt snus".

Få har nog missat att det pågår en snusbrist i vårt avlånga land, eller i alla fall vissa delar av det. Flera medier rapporterar om händelsen som uppkommit efter en brand hos tillverkaren Swedish Match.

ANNONS

Problemet är tydligen samtidigt att många butiker bunkrar upp och därmed beställer mer än vanligt från tillverkaren.

E-handelsjätten Snusbolaget har nu även kontaktat sina kunder för att lugna och förklara hur de ser på situationen.

Snusbolaget är liksom andra återförsäljare beroende av Swedish Matchs produktionstakt. Vi jobbar intensivt och kontinuerligt för att säkerställa vår lagerstatus av Swedish Match-producerade produkter. I nuläget har vi god lagerstatus på nyckelprodukter såsom Ettan, Kaliber och Kapten, skriver företaget.

Företagets kommunikationschef Markus Lindblad berättar även varför de själva inte bunkrar upp med för stora mängder snus.

Vi lägger mycket energi på att säkra lager av våra kunders favoritprodukter. Samtidigt vill vi inte bunkra upp stora lager som många mindre återförsäljare gjort. Detta eftersom det är viktigt för oss att alltid erbjuda färskt snus till våra kunder, bygger vi för stora lager kommer kvaliteten att svikta, säger han.

Julius Gunnilstam

julius@ehandel.se